"תשתיות תקשורת – עקב אכילס בדרך לעיר חכמה"

שלומי אנג'י, סמנכ''ל טכנולוגיה, נוקיה ישראל, אמר בכנס Smart Cities 2020, כי ביישום פרויקטי עיר חכמה יש בעיה חמורה עם תשתיות תקשורת ולא ברמת האפליקציות, והציג את מודל העיר החכמה של נוקיה

"כאשר באים ליישם פרויקטי מחשוב ותקשורת במסגרת מיזם עיר חכמה, נתקלים בעקב אכילס שלהם: זה לא ברמת האפליקציות, אלא בתשתיות התקשורת. יש בעיה חמורה עם תשתיות תקשורת", כך אמר שלומי אנג'י, סמנכ"ל טכנולוגיה, נוקיה ישראל.

אנג'י דיבר בכנס Smart Cities 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים השבוע במרכז הכנסים אווניו בהשתתפות מאות אנשי IT וחדשנות מהרשויות המקומיות במדינה. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אנג'י אמר, כי בניגוד לתפיסה הרווחת בקרב חלק מהאנשים, "החברה ממש לא נעלמה. שינינו את הסלוגן שלנו, ואנו מציעים טכנולוגיה המחברת את העולם, ופעילים בעולם הקישוריות. נוקיה היא חברה פינית רב-לאומית, שהוקמה בשנת 1865 ולה יותר מ-100 אלף עובדים ביותר מ-100 מדינות. הייתה לנו מורשת טלפוניה: נוקיה הייתה מוכרת הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם במשך תקופה. לאחר רכישת מיקרוסופט את חטיבת הטלפונים הניידים, נוקיה התחילה להתמקד יותר בתשתיות תקשורת ובאינטרנט של הדברים. היא מורכבת ממיזוג של אלקטל-לוסנט, מעבדות בל ונוקיה נטוורקס, ספקית ציוד רשת תקשורת ושירותים".

נוקיה, אמר אנג'י, "היא ספקיות תשתיות תקשורת בענן מקצה לקצה ברמה לאומית ומדינתית. כיום 94% מחברות הטלקום הן לקוחות שלנו. חוקרי מעבדות בל קיבלו תשעה פרסי נובל. מתוך כלל עובדי החברה, 37.5 אלף הם מדענים וחוקרי מו"פ. בישראל יש לחברה 200 עובדים. מחצית מהתקשורת במדינה עוברת דרך תשתיות שלנו".

המטרות העיקריות בעת תכנון ומימוש מיזם עיר חכמה, ציין אנג'י, "הן שיפור איכות החיים של התושבים על בסיס טכנולוגיה, שיפור השירותים לתושב ולמבקר, הפחתת זיהום האוויר, הגברת הבטיחות והביטחון, שיפור היעילות התפעולית וניהול נכסי העיר".

השגת היעדים הללו, הסביר, "נעשית בכמה רבדים טכנולוגיים: אינטראקציה עם תושבים, התקנת חיישנים ומצלמות ניידות ונייחות, רחפנים, חמ"לים ומערכות שו"ב (שליטה ובקרה), התרעה וגיבוי".

אנג'י הציג את מודל העיר החכמה של נוקיה. בשכבה העליונה, אמר, "ישנן האפליקציות העירוניות. מתחתיה נמצאת פלטפורמה, הכוללת תפעול, אוטומציה ואנליטיקה. השכבה הבאה היא תשתיות ענן. ומעל כל זה נמצאת מעטפת אבטחה".

אנג'י סיים בהציגו פרויקט עיר חכמה שהחברה ערכה בעיר סאנדי שביפן. "המניע לפרויקט היה ריבוי רעידות אדמה והצונאמי שמגיע בעקבותיהן. בסאנדי הקמנו רשת סלולר פרטית, עם רחפנים, לטובת טיפול באסונות. הרמנו תשתיות תקשורת לעיר חכמה, אמיתית. החל משנת 2017 בעיר יש רשת סלולר פרטית ונחיל רחפנים אוטומטי של נוקיה. הרחפנים מסייעים לתת תמונת מצב קרקעית, ולאחר מכן, בשלב חילוץ אנשים לכודים, הם מסייעים גם, באמצעות מצלמות תרמיות שהותקנו על הרחפנים שמאתרות אנשים. ייחודיותה של הרשת הפרטית בכך שהיא ממשיכה לפעול גם, אם וכאשר – הרשת הציבורית נופלת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים