"עובדים הפכו לעבדים של מערכות המחשוב; ה-RPA בא להקל עליהם"

"ארגונים רבים הטמיעו עוד ועוד מערכות, עד כדי כך שאי אפשר 'לזוז'; מעבר מביצוע תהליכים על ידי בן אדם למכונה שתעשה זאת באופן אוטומטי יפתור את הבעיה", כך אמר אייל רוזנברג, מנכ"ל ניפנדו

אייל רוזנברג, מנכ"ל ניפנדו. צילום: ניב קנטור

"ב-25 השנים האחרונות, ארגונים רבים הטמיעו עוד ועוד מערכות מחשוב בתוך הארגון, בהרבה מאוד כסף, על מנת שאלה ינהלו את התהליכים השונים. אלא שהמערכות האלה דורשות הרבה מאוד עבודה, עד כדי כך שאי אפשר 'לזוז', והעובדים הפכו לעבדים שלהן. ה-RPA בא להקל על זה", כך אמר אייל רוזנברג, מנכ"ל ניפנדו.

רוזנברג סיפר למאות הנוכחים בכנס RPA 2020 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה, ש-"לכל חברה יש הרבה מאוד תהליכים שונים, וכל אחד מהם שונה מהאחרים. המטרה היא לעבור ממצב של בן אדם שיש לוודא שהוא מבצע את התהליך כמו שצריך למצב שבו המכונה תבצע אותו באופן אוטומטי ואוטונומי ככל האפשר, ורק במקרה הצורך תתבצע בדיקה ידנית. המכונה תדע לעבור שדה שדה, לבדוק את הדברים באופן דיגיטלי ולבצע את מה שצריך, מבלי שיהיה צורך ב-'צבא' של אנשים כדי לעשות את זה", אמר.

ניפנדו, הוסיף רוזנברג, פועלת בתחום כבר יותר מעשור, ומציעה מערכת שכוללת יכולת ניתוח נתונים החל מהרמה הבסיסית, שמאפשרת לארגון לדעת מה קורה בכל עת, ועד לרמה המתקדמת, שמעניקה נתונים שיעזרו גם לספקים וללקוחות לשפר את התהליכים שלהם.

"אנחנו לא מחפשים להמציא דברים, אלא לקחת את המערכות הקיימות, שהחברות השקיעו בהן הרבה מאמצים וכספים, ולאפשר להן לעבור שלב בלי שהן יצטרכו להיות מומחיות ב-RPA. זה עולם ייחודי, שבו הלקוחות וההיגיון מכתיבים שהכל ישב בענן, כי מדובר בתהליכים אוטומטיים שמתנהלים בין הלקוחות לשותפים שלהם", סיכם רוזנברג.

רון הולצמן, מנהל פתרונות אוטומציה בנספרו. צילום: ניב קנטור

רון הולצמן, מנהל פתרונות אוטומציה בנספרו. צילום: ניב קנטור

רון הולצמן, מנהל פתרונות אוטומציה בנספרו, הצביע על כך שעדיין, ארגונים לא מצליחים למכן 80% מהתהליכים. "התוצאה היא שאנחנו סוגרים את הפער באמצעות הידיים, וכאן ה-RPA נכנס, כי ה-20% שאנחנו מצליחים למכן חוסכים הרבה כסף ועוזרים מאוד לייעל את התהליכים", אמר.

לטענתו, עולם השיווק השתנה, וזאת עוד סיבה לאמץ את ה-RPA כמה שיותר והיכן שאפשר. "חל שינוי בנקודה שעליה ארגונים צריכים להסתכל בהקשר זה", ציין הולצמן. "אין יותר עסק לעסק (B2B) ואוי לארגון שלא רואה את לקוח הקצה. כלל החברות צריכות להפוך לחברות עסק ללקוח (B2C), ואם הן לא ישנו את הגישה, הן עלולות לאבד את הלקוחות שלהן. אם חברות רוצות שזה לא יקרה, הן צריכות כלים רובוטיים. השורד יהיה מי שיסתגל לשינויים הללו הכי מהר, ולא מי שהוא הכי עשיר והכי גדול", הוסיף.

הולצמן אמר שהשימוש במילה אוטומציה אינו נכון בהקשר זה. "זאת לא אוטומציה, אלא היכולת לתזמר את כל הטכנולוגיות הללו פנימה ולקדם את כל הכלים ממקום אחד, כדי להביא תועלת. אנחנו מחוברים להכל ויודעים לעשות את התזמור הזה מאחורה", סיפר.

סרירם נארינן, סמנכ"ל המכירות של Automation Anywhere. צילום: ניב קנטור

סרירם נארינן, סמנכ"ל המכירות של Automation Anywhere. צילום: ניב קנטור

נספרו מייצגת בישראל מזה כשנה את הפתרונות של Automation Anywhere וסמנכ"ל המכירות של החברה, סרירם נארינן, הגיע כדי להשתתף בכנס. הוא הציג את הפתרון שמציעה החברה, הראה כיצד ניתן ליצור בוטים שונים בזריזות יחסית והציג את חנות הבוטים שהיא מציעה – מה שמאפשר ללקוחות להשתמש בפתרונות מוכנים מהמדף, תוך ביצוע שינויים בהתאם לסביבת העבודה, אם בכלל.

"אנחנו מציעים שילוב של שיטות אוטומציה שונות וכמו שאנחנו אומרים, זה מספק קצת יותר פרטים ומועיל ליצירת התהליכים שהארגונים צריכים", אמר נארינן.

לדבריו, "האוטומציה כבר נמצאת בכל מקום. הכלכלה הדיגיטלית תגיע ל-10 טריליון דולר עד 2025. זה כבר משפיע וצריך להשפיע על אלה שזה עדיין לא קורה אצלם. אנחנו מאמינים בבוטים, או יותר נכון בשילוב של אנשים עם רובוטים, שזה דבר קריטי. העבודה תהיה בעתיד בהרמוניה".

למה לבחור דווקא בפתרונות שמציעה Automation Anywhere? "כשמשחקים לא שולטים בגלגול הקובייה, אבל הלקוחות שלנו לא מהמרים: אנחנו משמשים עבורם שותפים לאורך הדרך שלהם אל עבר כוח העבודה הדיגיטלי. הבוטים שאנחנו מציעים בחנות מקצרים את זמן ההגעה של מוצרים לשוק, ויכולים לבצע פיתוח למשל בשבועיים במקום בשלושה חודשים", סיכם נארינן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    מתמקדים יותר מדי בכלים ופחות מדי במתודולוגיות יישום. בגדול, לכלי RPA יכולות דומות. מיישמים שונים יספקו תוצאות שונות על אותו הכלי.

אירועים קרובים