תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » "שינינו את הסלוגן ל'אנחנו מייצרים את הטכנולוגיה שתשנה את העולם'"
שלומי אנג'י, CTO של תחום המכירות בנוקיה ישראל. צילום: ניב קנטור

"שינינו את הסלוגן ל'אנחנו מייצרים את הטכנולוגיה שתשנה את העולם'"

"רחפנים הם דוגמה לתחום שמשנה את העולם, וכדי לאפשר את זה הם צריכים, בין השאר, גם את הטכנולוגיה שלנו", כך אמר שלומי אנג'י, CTO תחום המכירות בנוקיה ישראל, בכנס אנשים ורחפנים הרביעי

מאת 15 בינואר 2020, 15:46 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"מה לנוקיה ולכנס רחפנים? זו חברה שהרי מאוד מזוהה עם הסיסמה 'נוקיה מחברת אנשים', אבל אנחנו מזמן הבנו שלא מספיק לחבר אנשים, אלא צריך לחבר גם דברים, וזו אחת הסיבות ששיננו את הסלוגן שלנו ואנחנו אומרים כעת 'אנחנו מייצרים את הטכנולוגיה שתשנה את העולם'. רחפנים הם דוגמה לתחום שמשנה את העולם, וכדי לאפשר את זה הם צריכים, בין השאר, גם את הטכנולוגיה שלנו", כך אמר שלומי אנג'י, CTO של תחום המכירות בנוקיה ישראל.

אנג'י סיפר כי נוקיה היא אחת מהחברות הוותיקות בשוק, והיא פעילה מ-94% מחברות התקשורת הגדולות בעולם, תוך שהיא מציגה התמחות בתשתיות עירוניות ולאומיות. בישראל יש לה 200 עובדים, כשלדבריו מדובר בכמות משמעותית של עובדים, ומחציתם פועלים בפיתוח בתחום הענן עבור כל החברה.

"מחצית מהתקשורת במדינה עוברת דרכנו וזה הופך אותנו לספק תשתיות התקשורת העיקרי בישראל", טען אנג'י בפני מאות הנוכחים בכנס אנשים ורחפנים הרביעי, שנערך השבוע באולם האירועים אווניו, קריית שדה התעופה, ושוב כמו תמיד בהפקת אנשים ומחשבים.

"רחפנים חכמים משמשמים כיום סקטורים שונים. אם אני בודק באופן כלכלי, הם משמשים להרבה מטרות בעולמות הלוגיסטיקה, פיקוח הבנייה, התחבורה ומה לא. אני חושב שהכמות תלך ותגבר, והשימושים הולכים ומתרבים. כדי לאפשר את כל זה הם צריכים את הדור הסלולרי החמישי, ואז זה יוכל גם להגיע להסעת אנשים ושינוע אווירי מלא. תחשבו מה זה אומר מבחינת איכות התשתית וזמני התגובה של התשתית. נכון להיום, עקב האכילס נמצא עדין בתשתיות התקשורת, ואין עדיין מודעות כמה חסרה האיכות הגבוהה של התקשורת", קשר אנג'י בין התחום לבין נוקיה.

הוא הסביר כי מטרות התקשורת הן לאפשר ניהוג מרחוק, להגדיר תכניות משימה כדי שהרחפן יוכל לטוס באופן אוטונומי, וגם להעביר אותות חיישנים, טלמטריה, קול ו-ווידיאו מהרחפן לחדר הבקרה, ולכך יש גם להוסיף תקשורת בין הרחפנים עצמם, כדי לתאם מסלולים ואזורי כיסוי.

נוקיה

נוקיה

"המשימות שאנחנו מטילים על רחפנים הולכות ונהיות קריטיות"

"כל הדברים האלה אומרים שהמשימות שאנחנו מטילים על רחפנים הולכות ונהיות קריטיות יותר ויותר. חשבו למשל על הצלת חיים. אי אפשר להסתמך יותר על תקשורת שפעם יש ופעם אין, ולכן נדרשת תקשורת אלחוטית שמבטיחה איכות קשר שמבטיחה רציפות, קצב מידע, זמני תגובה וכדומה, וזה כאמור חשוב במיוחד למטלות קריטיות", סיפר.

הוא אמר כי נוקיה  מספקת לעולם הרחפנים שני פתרונות: רשת סלולרית פרטית נייחת/טקטית, וגם שירות רחפנים מלא מקצה לקצה. היא גם מספקת פוד נתיק שמאפשר להחליף ציוד.

"למה לא להשתמש בסים רגיל? כי רשת ציבורית לא יודעת להבחין בין סוגי התקשורת, היא לא יודעת לתת תיעדוף. ברשת סלולרית פרטית יש את האפשרות. היא יכולה לתעדף סוג תקשורת מוגדר באופן קבוע. ומה עם זמני תגובה? רשת סלולרית ציבורית לא יכולה להבטיח קצב בקביעות, ופרטית – כן, ומאוד מהיר, והיא יכולה לתמוך בפריסה מהירה של כלים, כשמקרה אסון זו דוגמה ברורה. רשת פרטית גם הרבה יותר מאובטחת והיא גם מגובה במקרה חירום מול הרשת הציבורית, כך שהיא האופציה המועדפת לתקשורת רחפנים", הוא אמר.

ממי קונים רשת סלולרית פרטית? "זה שירות שקונים מחברת סלולר. הרשת שלנו נמכרת דרך כמה מספקיות השירות, אבל היום, כאמור, מקבלים דור רביעי שזה סביר ולא יותר. דור חמישי יביא מהירות גדולה יותר, אבל מה שחשוב בדור הזה זו אפשרות לתמוך בכמויות גדולות של תרחישים וחיישנים, וכן היכולת לזמני תגובה ואיכות קשר", הוא סיכם.

"שינינו את הסלוגן ל'אנחנו מייצרים את הטכנולוגיה שתשנה את העולם'" Reviewed by on . "מה לנוקיה ולכנס רחפנים? זו חברה שהרי מאוד מזוהה עם הסיסמה 'נוקיה מחברת אנשים', אבל אנחנו מזמן הבנו שלא מספיק לחבר אנשים, אלא צריך לחבר גם דברים, וזו אחת הסיבות "מה לנוקיה ולכנס רחפנים? זו חברה שהרי מאוד מזוהה עם הסיסמה 'נוקיה מחברת אנשים', אבל אנחנו מזמן הבנו שלא מספיק לחבר אנשים, אלא צריך לחבר גם דברים, וזו אחת הסיבות Rating: 0

הגיבו