"תחום ה-HCI יכפיל עצמו עד 2023"

כך אמר ארז עציון, מנהל מכירות לתחום דטה סנטר מוגדר תוכנה, VMware ישראל, בכנס HCI שערכה החברה ללקוחותיה ● אריק מורנו, ארכיטקט בכיר לתחום SDDC ציין, כי "vSAN הוא שירות אחסון וירטואלי מרכזי, המהווה תחום חם בעולם ה-HCI, ומתאים לכל ארגון, בכל גודל, עובד עם חומרה של כל היצרנים, ומאפשר גידול הדרגתי

"עולם התשתיות המשולבות באופן עמוק והדוק, HCI, הולך וצומח. מחקרים מצביעים, כי התחום צפוי כמעט להכפיל עצמו עד שנת 2023 ויעמוד על 15 מיליארד דולרים", כך אמר ארז עציון, מנהל מכירות לתחום דטה סנטר מוגדר תוכנה, VMware ישראל.

עציון דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה, ונושאו היה תשתיות משולבות באופן הדוק ועמוק, HCI. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים איסט בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 לקוחות החברה.

לדברי עציון, "המירוץ הדיגיטלי נמצא בעיצומו, ועל מנת לעמוד בקצב השינוי, נדרש להטמיע פתרונות חדשים. ארכיטקטורות המחשוב המסורתיות מגבילות: העבודה בתצורת עמודים, 'איים' נפרדים של מחשוב, רישות, ואחסון – גורמת לקושי לעשות את השינוי, יוצרת קשיי תפעול ומונעת התייעלות".

"תשתיות HCI הן כבר לא באאז, אלא משהו אמיתי שקורה זה חמש שנים", אמר עציון, "ואנו מספקים בעולם זה ללקוחות הארגוניים מודל תפעולי עם פלטפורמת ניהול. לקחנו יחד כמה עולמות ושילבנו אותם: vSphere בשילוב של vSAN לטובת פעילות בעולם האחסון, NSX לטובת פעילות בעולמות הרישות ואבטחת המידע ומיקרו-פילוח. זאת, לצד כלי תפעול ומיכון".

המטרה, הסביר עציון, "היא לספק לארגון חוויית ענן בסביבת רישוי מסורתי – גם בדטה סנטר המקומי, גם זה המרוחק וגם בענן הציבורי. כיוון שמימוש ה-HCI שלנו מוטמע כחלק מובנה בתוך ההייפרווייזור, אנו מקבלים יכולת לפעול באופן אחוד מבחינה תפעולית, עם מעטפת אבטחת מידע".

על פי עציון, "לחברה יש נתח שוק של 80% בשוק ההייפרווייזור, ועובדה זו מסייעת לנו בבואנו לערוך שיתופי פעולה עם הענן הציבורי".

עציון ציין, כי נתח השוק של ענקית הווירטואליזציה בעולם ה-HCI עומד על 38%, עם קצב גידול שנתי של 3%, 22 אלף לקוחות בעולם ומאות לקוחות בישראל. התועלות בהטמעת הפלטפורמה של החברה, לדבריו, הן: הפחתת עלויות רכש וחיסכון כספי של 62%, צמצום של 58% בעלויות התפעוליות של הניהול, צמצום עלויות האחסון ב-59%, והחזר השקעה של 259%".

"בבואנו אל הלקוח הארגוני", הוסיף עציון, "אנו מתחילים בהערכת נכסי המחשוב, רואים מה קורה עם השרתים, האחסון, הניצולת והביצועים. על בסיס אוסף הנתונים הללו אנו בונים תוכנית עבודה ספציפית, תוך שימור ההשקעות הקיימות שנעשו במערך המחשוב במהלך השנים".

"המטרה", סיכם עציון, "היא לפנות זמן תפעולי מאנשי האחסון ולהסיט אותם לעסוק בחדשנות – ולא בתפעול ובתחזוקה. אנו עובדים עם כל יצרני החומרה, ובין השאר משלבים את הפתרון שלנו עם זה של דל טכנולוגיות, VxRail. אנו עובדים עם כל ספקיות הענן. הפתרון שלנו מתאים לכל עומס עבודה וירטואלי, ולכל סביבה – של סאפ, אורקל, או מיקרוסופט. יש לנו אינטגרציה מובנית לעולם הקונטיינרים. אנו יודעים להריץ הכל – למעט מיינפריים".

זמינות גבוהה של מערך האחסון הווירטואלי

אריק מורנו, ארכיטקט בכיר לתחום SDDC ב-VMware ישראל, אמר, כי "בשנת 2011 ה-CTO של החברה, ראגו ראגוראם, הגה את תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה, והמושג קנה אחיזה בשוק. ב-2014 הוספנו לו את מוצר vSAN, אף שגם קודם לכן היה לנו מוצר ל-HC. ב-2016 הוצאנו גירסה ראשונה לתחום ה-HCI, והיו לנו 8,000 לקוחות. כיום הנתון עומד על 22 אלף. אז גם התחלנו לדבר על עבודה בענן היברידי, כי הבנו שלא יהיה ארגון שיעבוד 100% על ענן אחד".

אריק מורנו, ארכיטקט בכיר לתחום SDDC ב-VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

vSAN, הסביר מורנו, "הוא שירות אחסון וירטואלי מרכזי, המהווה תחום חם בעולם ה-HCI. הוא מתאים לכל ארגון, בכל גודל ובעל יתרונות רבים: הוא חסכוני, יעיל ופשוט לתפעול, ומהווה חלק בלתי נפרד מההייפרווייזור. הוא עובד עם חומרה של כל היצרנים, ומאפשר גידול הדרגתי. כך, אנו מסייעים לארגונים לשפר את ביצועיהם עם תפעול פשוט – באמצעות המרכז הווירטואלי".

מורנו סיכם באומרו, כי "אנו נותנים מענה גם לזמינות גבוהה של מערך האחסון הווירטואלי, המאפשר את המשך העבודה במקרה של נפילת דיסקים, שרתים ואפילו בעת נפילה של אשכול שלם של שרתים. הפתרון מאפשר לארגון לעבוד בשני דטה סנטרים במקביל, בתצורה של אקטיב-אקטיב, מה שהופך אותו לפתרון מיוחד בתחום ה-HC".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל לביא , עו"ד

    כנס מצויין , טכנולוגיה מתקדמת מיושמת במערכות מודיעניות , צבאיות מהמתקדמות ביותר שיש , בעלת יכולות רבות , המשתמשים נאמנים לטכנולוגיה , נדרש גם להמשיך ולעשות קמפיין טכנולוגי בקרב הלקוחות להכיר את מגוון היכולות הישומים והממשקים עם וונדורים נוספים

אירועים קרובים