ארה"ב: אישה הפעילה את פיצ'ר המצוקה ב-iPhone וניצלה מתקיפה

תכונת Emergency SOS שנמצאת ב-iOS מאפשרת הזעקת כוחות חירום במקרה שהותקפתם - והיא עובדת גם בנייד וגם בשעון החכם של אפל ● בסיפור הזה היא בהחלט הוכיחה את עצמה כפיצ'ר חשוב שמסייע לביטחון המשתמשים

אז איך ייראה ה-iPhone הבא? צילום אילוסטרציה: BigStock

אמריקנית מווירג'יניה ביץ' השתמשה בתכונת Emergency SOS – מעין לחצן מצוקה – של ה-iPhone שלה, כדי ליצור קשר עם שירותי חירום במהלך ניסיון תקיפה, וסביר שזה מה שהציל אותה מאירוע טראומטי במיוחד.

הפיצ'ר – אשר מופעל על ידי לחיצה משולבת על לחצן הצד וכפתור הווליום במכשירי של אפל – התריע בפני שירותי החירום על המתרחש ומנע את האירוע החמור ובנוסף התוקף נעצר בדיעבד על ידי המשטרה.

על פי העיתון WTKR, האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של יום א'. האישה, שבחרה להישאר בעילום שם, אמרה כי פנה אליה גבר, בטענה שאיבד את ה-iPhone שלו. היא נתנה לו להשתמש בתכונה "מצא את ה-iPhone שלי" בטלפון שלה. עם זאת, לדבריה חשדותיה התעוררו כי נדמה היה לה שהוא לא יודע להפעיל את המכשיר שלה.

"אני לוקחת את הטלפון שלי בחזרה, מסתובבת, מנסה לברוח, והוא פשוט מגיע מאחוריי, עולה, מפיל אותי, תופס את הפנים שלי, מכסה את הפה שלי", סיפרה המותקפת. "אני מנסה לצרוח לעזרה, הוא מצמיד אותי לאדמה – כמו דוחף את פני לקרקע – ועכשיו, בגלל שצרחתי, הוא מחזיק את פי חזק עוד יותר ומנסה לעמעם כל רעש שאני עושה", המשיכה האישה בדיווחה הנורא.

בשלב זה, האישה נזכרה בתכונת Emergency SOS שנכללת במכשיר שלה. היא לחצה עליה בלי שהתוקף ישים לב, ושירותי החירום שלחו שוטרים להצלתה, לפי המיקום שקיבלו במוקד. התוקף ברח לפני שהספיק לבצע את זממו, והמשטרה נקלעה למרדף רגלי אחריו והוא נלכד מאוחר יותר.

תכונות מצילות חיים במכשירי אפל

תכונת החירום של אפל ל-iOS הוצגה על ידי הענקית מקופרטינו כבר ב-2016. למרות שכברירת מחדל בכדי להשתמש בה יש ללחוץ כאמור יחדיו בלחיצה ארוכה על כפתור הצד וכפתור הווליום, ניתן גם להגדיר אותה כך שתופעל על ידי לחיצה מהירה על כפתור הצד 5 פעמים, אם זה נוח יותר. 

לחיצה שכזו תפתח ספירה לאחור של שלוש שניות, שבמהלכן יש אפשרות לבטל את השיחה. אם לא, ה-iPhone יחייג אוטומטית לשירותי חירום, 911 בארה"ב ו-100 בישראל.

יכול להציל חיים. Apple Watch 5. צילום: BigStock

יכול להציל חיים. Apple Watch 5. צילום: BigStock

תכונת המצוקה עובדת גם ב-Apple Watch – בשעון החכם היא מופעלת על ידי לחיצה על הכפתור בצד המכשיר למשך חמש שניות. התכונה מוסיפה כלי לתועלת המשתמשים במכשיר, שיודע גם להתריע על התקפי ואירועי לב, וכבר הציל חיים בעבר

בעבור משתמשים צעירים ישנה גם תוספת בתכונה שיכולה להתריע בפני ההורים על מצוקה. בהגדרות של המכשירים ניתן גם להקצות אנשי קשר למקרי חירום. אנשים אלה יקבלו התראה כשאתם מפעילים את תכונת ה-Emergency SOS ומן הסתם יפעלו גם הם ויעשו כל שניתן כדי לסייע למי שזקוק לעזרה ונמצא במצוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים