אובר קיבלה את אישור הרגולטור המצרי לרכישת קארים ב-3.1 מיליארד ד'

הרכישה תהפוך את אובר למובילה באזור המזרח התיכון, ותבסס את החברה באזורים נוספים על אלה שבהם היא בטוחה יותר, כמו צפון אמריקה ואירופה ● אובר התחייבה לעמוד בתנאים מסוימים, שנועדו להפחית את החסמים של גורמים אחרים להיכנס לשוק, להסכים לפיקוח ולהגביל העלאות מחיר

אובר

לאחר שהודיעה במרץ האחרון על כוונתה לרכוש את ענקית הנסיעות השיתופיות קארים (Careem) תמורת 3.1 מיליארד דולר, קיבלה אובר אישור מהרגולטור במצריים לרכישה, שייסייע לה להשלים את העסקה ולהפוך למובילה באזור המזרח התיכון (חוץ מישראל, שבה בית המשפט החליט שאסור לה להפעיל את שירות הנסיעות תמורת תשלום על הוצאות הנסיעה).

קארים ממוקמת בדובאי ופועלת ב-100 ערים ב-14 מדינות במזרח התיכון, באפריקה ובדרום אסיה, בהן סעודיה, עיראק, מצרים ועוד.

השלמת העסקה עדיין תלויה באישורים ובתנאים נוספים שהחברה תצטרך לעמוד במדינות השונות, אבל מצרים היא הגדולה ביותר במזרח התיכון, עם אוכלוסייה של 100 מיליון תושבים.

קארים תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של אובר, אבל תמשיך לפעול כמותג נפרד ועם הנהלה נפרדת.

אובר התחייבה בפני הרגולטור המצרי לוותר על עסקות בלעדיות עם שותפים ומתווכים, במטרה להפחית את החסמים של גורמים אחרים להיכנס לשוק. בנוסף, החברה תמנה נאמן בלתי תלוי שיאושר על ידי הרגולטור המצרי, שיפקח על עמידתה בהתחייבויות. ההתחייבויות הן בתוקף לחמש שנים מסגירת העסקה, או כשספק אחד או יותר של הסעות שיתופיות ישיג נתח של 20% בנפרד, או 30% של כמה חברות, באזורים חופפים, חוץ מקהיר ואלכסנדריה – הערים הגדולות ביותר במצרים. עוד התחייבה אובר להגביל את העלאת המחירים השנתית שמעבר לאינפלציה ל-10% עבור שירות אובר X ושירות קארים GO, שהוא השירות הפופולארי במצרים. החברה גם תצטרך להגביל את מנגנון העלאת המחירים בזמנים של ביקושי שיא שעולים על ההיצע עד פי 2.5, וההעלאה יכולה להתקיים עד מקסימום של 30% מהנסיעות השנתיות של שתי החברות.

רכישת קארים חשובה לאובר, שבשנים האחרונות מתמודדת עם בעיות באזורים שונים בעולם, לאחר שמכרה את עסקיה בדרום מזרח אסיה לגראב, שילבה את עסקיה בסין עם דידי, ומיזגה את הסניף הרוסי שלה עם יאנדקס. הרכישה תעניק לה נתחי שוק ופעילות מעבר לאזורים שבהם היא בטוחה יותר, כמו צפון אמריקה ואירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים