הסייבר משנה פניו: מתקפת סרטונים שגורמים להתקפי אפילפסיה בטוויטר

האקרים שלחו סרטוני וידיאו עם אורות מהבהבים לגולשים בפיד של קרן האפליפסיה האמריקנית ● הם היו מרושעים עד כדי כך שהם עשו זאת בחודש המודעות למחלה, שבה עולה מספר העוקבים אחרי החשבון של הקרן

גם חולי אפילפסיה על הכוונת של ההאקרים. אילוסטרציה: BigStock

מתקפת סייבר מרושעת במיוחד: האקרים שלחו סרטוני וידיאו ובהם אורות מנצנצים ומהבהבים למשתמשים בטוויטר, כחלק ממתקפת סייבר שמטרתה לפגוע בחולי אפילפסיה. המתקפה, שבוצעה בחודש שעבר אולם דווח עליה רק השבוע, הייתה נגד גולשים בפיד של קרן האפילפסיה האמריקנית ברשת הציוצים – כך הודיע הארגון ביום ב' האחרון.

על פי דיווח של ה-CNN מאתמול, התוקפים השתמשו בשמות ובהאשטאגים של הארגון. הם פרסמו סרטונים וקבצי GIF בהם הופיעו האורות המנצנצים. ההאקרים ערכו את המתקפה בנובמבר, שהוא חודש המודעות הלאומי לאפילפסיה בארצות הברית. באותה התקופה גדל משמעותית מספר חולי האפילפסיה והמתעניינים במחלה שעוקבים אחרי חשבון הארגון.

אנשי הקרן זיהו יותר מ-30 חשבונות שונים שנטלו חלק במתקפה המתוכננת, אמרה אליסון ניקול, היועצת המשפטית של קרן האפילפסיה. הארגון מסר כי הוא לא יכול להעריך כמה אנשים נפגעו מהמתקפה, כי הוא הגיש תלונה לרשויות החוק בנושא וכי הוא משתף עם הרשויות פעולה, "על מנת שהתוקפים יישאו באחריות על מעשיהם".

רגישות קיצונית לאורות מהבהבים

חולי אפילפסיה שקשורה לרגישות לאור מאוד רגישים לאורות מהבהבים ולדפוסי ויזואליה מסוימים, ברמה כה קיצונית שעלולה לגרום להתקפים, מסרו אנשי הארגון. לדברי ז'קלין פרנץ', מנהלת רפואה וחדשנות בקרן, "אף שמספר האנשים חולי האפילפסיה הלוקים ברגישות לאור הוא קטן, הרי שההשפעה והנזק מחשיפה לסרטים עלולים להיות רציניים למדי. רבים מהם כלל אינם מודעים לכך שהם רגישים לאור – עד שהם מקבלים התקף".

לדברי ניקול, המתקפה היא אירוע חמור באופן מיוחד, כי התוקפים השתמשו בטוויטר, שלדבריה הוא שווה ערך למקום התקהלות ציבורי ענק. "המתקפות הללו אינן שונות ממישהו שמקרין אור מהבהב עם זרקור ענק לעבר קהל גדול של אנשים שסובלים מאפילפסיה ומעוויתות, והוא עושה זאת במגמה לגרום לנזק חמור", הדגישה. "לכך יש להוסיף את העובדה שהמתקפות בוצעו במהלך חודש המודעות לאפילפסיה, מה שמדגיש את המעשה הראוי לגינוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים