משפיעני אינסטגרם לא יורשו לקדם סיגריות רגילות או אלקטרוניות – ונשק

על השינוי בגישה הודיעה פייסבוק, החברה האם של הרשת החברתית מבוססת הצילומים והסטוריז, שגם עדכנה כי היא מתווה לקראת 2020 דרך חדשה לפעולה מול מותגים וקידומם

סיגריות אלקטרוניות ומכשירי אידוי. לא בבית סיפרה של פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק, החברה האם של אינסטגרם, הודיעה השבוע (ד') כי לא תאפשר יותר קידום מוצרי עישון – טבק, סיגריות וסיגריות אלקטרוניות – וכן ונשק בפלטפורמת המדיה החברתית מבוססת הצילומים והסטוריז שבבעלותה.

על פי ההודעה, מי שמכונים "משפיענים" באינסטגרם – וכן בפייסבוק (אם כי שם התופעה פחותה יחסית) – כבר לא יורשו להפעיל תוכן ממותג המקדם מוצרים אלו.

המהלך סוגר את מה שהייתה פירצה במדיניות הפרסום של ענקית המדיה החברתית – כיוון שעל אף שפייסבוק לא איפשרה פרסום של ממש למוצרים אלו, מפרסמים הצליחו לעקוף את התקנות שלה על ידי חסות לתוכן שעלה לדפי המשפיענים, כתמונות או סרטונים ואף בסטוריז שלהם.

המשפיענים הצליחו להרוויח כסף מעסקאות תוכן ממותגות אלה, ולכן גם להם היה אינטרס להמשיך בנוהל, אבל כעת זה משתנה.

"בזמן שאנחנו משקיעים בדרכים לעזור ליוצרים להתחבר ביעילות רבה יותר עם מותגים, חשוב שיהיה לנו כלים ומדיניות המספקים שקיפות ומגינים על הקהילה שלנו", אמרה אינסטגרם בהצהרה שבה הודיעה על השינוי. "מדיניות הפרסום שלנו אסרה זה מכבר את הפרסום של מוצרים אלה, ואנחנו נתחיל לאכוף זאת בשבועות הקרובים", בישרה החברה רשמית כעת.

למרות הניסיונות להגן, לכאורה, על המשתמשים, החרם החדש של פייסבוק ואינסטה לא ייגע בתוכן ממותג שעוסק במוצרי אלכוהול, שכידוע אינם ממש בריאים לגוף האדם, ואף מסכנים את הסביבה לאחר שנצרכו בכמות גדולה. גם תוספי תזונה לצורכי דיאטה נשארו מחוץ לתחום החרם, על אף שבשנים האחרונות הם מוכרים כמזיקים בפוטנציה. עם זאת, אינסטגרם אמרה כי מוצרים אלה ידרשו לעמוד ב"מגבלות מיוחדות" בכדי להתאים למדיניות החדשה שהיא מתכננת ושתיכנס לתוקף בשנה הבאה, כשהחברה תפעיל כלים חדשים שיאפשרו ליוצרי תוכן להחיל מגבלות גיל ומגבלות אחרות לגבי מי שיכול לראות את התוכן שלהם.

יוצרי תוכן ומשפיעני אינסטה? שינויי מדיניות ב-2020. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוצרי תוכן ומשפיעני אינסטה? שינויי מדיניות ב-2020. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק אינה ענקית ההיי-טק היחידה שמעוניינת לאחרונה להתרחק מתעשיית הסיגריות האלקטרוניות ומכשירי האידוי. בנובמבר האחרון בישרה אפל שהיא תסלק את כל האפליקציות הקשורות לתחום זה מה-App Store שלה, ואף הסירה 181 יישומים הקשורים לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

פייסבוק ואינסטגרם פרסמו פוסט שמסביר על שינויי המדיניות המתגעשים על משתמשיהם ובניסיון להרגיע את מי שהפכו את הפלטפורמה לאמצעי נוסף להכנסה הדגישו כי "יוצרים באינסטגרם הם חלק חיוני מהקהילה שלנו, ואנחנו נשקיע עוד יותר משאבים בשנת 2020 כדי לעזור להם לבנות את העסק שלהם בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים