נשים ומחשבים: מאיה דוד, SQLink

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● מאיה דוד, מנתחת מערכות מידע ומנהלת פרויקטים פנימיים בקבוצת SQLink

שם ותפקיד: מאיה דוד, מנתחת מערכות מידע ומנהלת פרויקטים פנימיים בקבוצת SQLink, אשר עוסקת בפרויקטי פיתוח מורכבים ובמערכות דיגיטציה מתקדמות.

השכלה/שירות צבאי: בעלת תואר בהנדסת תעשייה וניהול מטעם אוניברסיטת אריאל. בצבא שירתתי בהנדסה קרבית כמדריכת כושר קרבי.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כשחזרתי מהטיול הגדול של "אחרי צבא" בדרום אמריקה, בחרתי להיכנס למסלול של לימודים גבוהים. ידעתי שמעניין אותי הצד היותר ריאלי, ולכן פניתי לכיוון הזה. מצאתי שהוא מתאים לי במובנים רבים, הבולטים שבהם היו: יישום טכני, ניהול של מערכות מידע וניהול צוותים. החלק העיקרי שאליו התחברתי בתחום הזה הוא העובדה, כי מהנדסי תעשייה וניהול הם בעיקר "פותרי בעיות". כל פרויקט עומד בפני עצמו ולא דומה לפרויקט שלפניו – בתוכן, באופי המשתמשים ולפעמים גם בצוות הפיתוחי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

במטה חברת SQLink אחוז הנשים הוא הגבוה ביותר, ולכן הפער המגדרי לא תופס מקום. אני מאמינה שהאפליה עדיין קיימת בתעשייה, וחייבים למגר אותה בכל צורה אפשרית. אנחנו חיים היום בעידן מתפתח, שמביא אותנו למקום של שוויון בין המינים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי במהלך הקריירה שלי לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. מקומות העבודה שהעסיקו אותי תמיד נתנו לי במה להתבטא באופן שמצאתי לנכון. מובן שחשוב לשמור על קורלציה בין הדרך שלי לבין צורכי הארגון, שכל הזמן בפרונט.

לדעתי, המכשול העיקרי העומד כיום בפני שילובן השוויוני המלא של נשים בשוק העבודה קשור לקושי לשלב בין צורכי העבודה וצורכי המשפחה. כדי להגביר את השוויון המגדרי בתעסוקה, צריכים ארגונים לסייע ככל האפשר בהקטנת הקונפליקט המובנה בין צורכי העבודה לבין צורכי המשפחה, ולאפשר לעובדים לשלב בצורה מיטבית בין השניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים