דיווח: לא רק מוכרת – אמזון מספקת חצי מהמשלוחים שלה בעצמה

הנתון תקף לארצות הברית ומשמעותו היא שאם הענקית מסיאטל תמשיך לצמוח כל כך גם בתחום השילוחים, היא תוכל לעקוף את UPS ולהפוך לספקית המשלוחים הגדולה ביותר עד 2022

לא סתם משלוח. אמזון. צילום: BigStock

אמזון אמנם ידועה כמפגינה ביצועים (והצלחה) מסחררים בתחומי הקמעונאות אונליין, הענן, או למשל עם אלקסה העוזרת הקולית שלה ורמקולי אקו החכמים שבהם הסייעת פועלת – אבל יש לה עוד תחום מצליח מסתבר: המשלוחים. אמזון מרחיבה במהירות את יכולות השילוח שלה, וכעת, על פי הערכת מורגן סטנלי, החברה יותר מהכפילה את היקף המשלוחים בארה"ב בשנה האחרונה בלבד, כך דיווחה CNBC.

על פי הדיווח, כיום אמזון מספקת כמעט 50% מכלל משלוחי ההזמנות שבוצעו דרך שירות המכירות שלה בארצות הברית. הנתון מתייחס ל-2019, והוא מרשים במיוחד בהשוואה ל-2018 – אז הצליחה אמזון לשלוח רק 20% מכלל ההזמנות שלה אל הלקוחות.

לצורך המחשת היקף פעולתה של ענקית הקמעונאות אונליין בתחום המשלוחים, אפשר להסתמך עוד על נתוני וניתוח בנק ההשקעות, המעריך כי אמזון שולחת בשנה, נכון לעכשיו, כ-2.5 מיליארד חבילות, כשהמתחרות שלה, UPS ופדקס משלחות כ-4.7 מיליארד חבילות וכ-3 מיליארד חבילות, בהתאמה.

משלוחים בתוך 24 שעות והעלות של המהירות

יצוין כי הענקית החלה באפריל האחרון גם לקצץ בחצי את זמן הגעת המשלוחים שהיא מבטיחה למנויי השירות שלה, אמזון פריים, שעמד עד כה על 48 שעות ומאז השינוי אורך לא יותר מיממה.

בנוסף, ביוני האחרון הציגה החברה רחפני משלוחים חדשים, במסגרת כנס re:Mars 2019 שלה, והכריזה ששירות המשלוחים המוטס והחדשני יושק בקרוב.

לפי הדיווח של CNBC, החלק הארי של פעילות השילוח הנרחבת הנוכחית ממוקד באזורים העירוניים היותר מאוכלסים. מורגן סטנלי מייחס את הצלחתה של אמזון גם בתחום המשלוחים לשימוש יעיל בטכנולוגיה. הבנק גם צופה כי מחלקת Amazon Logistics, האמונה על המשלוחים של הענקית, תהפוך למובילה בשוק השילוחים בארה"ב בתוך שלוש שנים בלבד, אז תחלוש להערכת המומחים שלו על 6.5 מיליארד משלוחים בשנה, לעומת הצפי ש-UPS ופדקס, בהתאמה, יבצעו "רק" 5 מיליארד ו-3.7 מיליארד משלוחי חבילות בארה"ב בשנת 2022.

מחסן של אמזון. צילום: BigStock

מחסן של אמזון. צילום: BigStock

כדאי עם זאת לזכור שליכולת המרשימה הזו של השילוח יש מחיר שמישהו משלם, ולא, לא רוכשי המוצרים. עובדי החברות הקטנות יותר, שמשמשות כספקיות שירותי משלוחים בעבור אמזון, מדווחים על תנאי עבודה מחרידים, שהביאו גם למוות בכמה מקרים בתאונות שונות. אמזון אמנם ניתקה את קשריה עם החברות המעורבות באירועים הטרגיים האלה, על פי הדיווחים, אך במקביל החלה מערכות יחסים עם חברות חדשות, העובדות בשילוח סחורות מאותם מחסנים, ומעסיקות את אותם עובדים שהעסיקו קודמותיהן, והלחץ – לא השתנה.

עכשיו נשאלת השאלה – אם  החברה כמעט תכפיל את נפח המשלוחים שהיא מבצעת בשלוש השנים הבאות, כמה עובדים יוציאו את נשמתם או אפילו ישלמו בחייהם ויעבדו בתנאים קשים ובלוח זמנים משוגע, בעתיד לבוא, כדי לעמוד בדד-ליין השאפתני.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים