"נושא התחבורה – הקריטי ביותר בתחום הערים החכמות"

עופרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה, ואמיר זיו, מנהל אגף מערכות מידע בעירייה, מספרים על פרויקטי העיר החכמה שמבוצעים בה ● אחת המטרות שלהם היא להשתמש בטכנולוגיה כדי לנסות לפתור את הבעיות הבוערות, כולל החנייה באזורי התעשייה

עופרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה. צילום: מערכת אנשים ומחשבים

"נושא התחבורה הוא הקריטי ביותר בעיר החכמה, בעיקר בכל מה שקשור לפתרונות חנייה וחניונים", כך אמרה עופרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה. אחד מתחומי האחריות של בל, המכהנת בתפקיד זו הקדנציה השנייה, הוא מינהלת אזור התעשייה בהרצליה, ששם מתרכזות חברות ההיי-טק במערב העיר.

בל ביקרה באחרונה בכנס הערים החכמות שנערך בברצלונה, יחד עם מנהל אגף מערכות מידע בעיריית הרצליה, אמיר זיו. היא ציינה כי הטיפול בנושא התחבורה בעיר החכמה לא מתמצה בנושא התחבורה הציבורית, שנמצאת באחריות הממשלה, אלא הוא כולל גם תכנון פתרונות שיאפשרו לעובדים באזורי התעסוקה למצוא חנייה. "כמי שאחראית על אזור התעשייה, אין שום סיכוי שאוכל לתפעל אותו אם לא נחפש פתרונות חנייה יצירתיים", אמרה.

היא ציינה את שני מרכזי התעסוקה הגדולים של מיקרוסופט ואפל, שעתידים לקום בקרוב באזור התעשייה במערב הרצליה. "הדבר הראשון שחברות אלה דרשו מאתנו הוא פתרונות חנייה – לא רק לעובדים, שזה דבר שממילא מתוכנן בכל מבנה חדש, אלא גם לאחרים שמגיעים למקומות הללו, כי הם מייצרים אקו-סיסטם רחב וצריך למצוא להם פתרונות חנייה", הוסיפה בל.

היא אמרה שבתערוכה בברצלונה היא חיפשה פתרונות שיאפשרו אכיפה ממוחשבת למצבים של הגבלות חנייה, לדוגמה בכחול לבן למספר שעות מסוים. המערכות הקיימות לא מאפשרות זאת וכדי לבצע בדיקה נדרשת הגעה פיזית של הפקחים, שהם משאב מוגבל.

גם הספסלים חכמים

פרויקט אחר בתחום העיר החכמה שבל מובילה יחד עם אגף המחשוב העירוני הוא ספסלים חכמים. ברחבי העיר, לרבות באזורי ההיי-טק במערבה, יוצבו ספסלים, ומי שיישב עליהם ייהנה מגלישה מהיקרה ב-Wi-Fi. בהמשך ניתן יהיה להחנות שם אופניים. הספסלים הללו מפותחים על ידי גרין אנרג'י מקבוצת פולירון.

בל ציינה בנוסף שהעירייה מתכוונת להרחיב את השילוט ותחנות המידע לתיירים, כחלק ממדיניות כוללת שלה להפוך את הרצליה לעיר תיירות בינלאומית – תחום שגם עליו היא אחראית. בהמשך אף מתוכננות עמדות ביקורת דרכונים לכלי שיט שיבקשו לעגון בחוף המרינה בעיר.

מנהל אגף מערכות מידע בעיריית הרצליה, אמיר זיו. צילום פרטי

מנהל אגף מערכות מידע בעיריית הרצליה, אמיר זיו. צילום פרטי

"העיר החכמה – בסדר עדיפות גבוה בעיריית הרצליה"

זיו סיפר על מה שראה בתערוכת הערים החכמות בברצלונה: "ראיתי שם טכנולוגיות מעניינות ושמחתי לראות שעיריית הרצליה נמצאת בחזית הטכנולוגיה. סיימנו בימים אלה את שלב א' של פרויקט העיר החכמה, שבמסגרתו התקנו מערכת שו"ב מתקדמת ונפרשו בתוך פחות משנה 400 מצלמות בכלל מוסדות החינוך ובמרחב הציבורי, עם אנליטיקות מתקדמות".

"כמו כן", ציין, "התחלנו לחבר ורטיקלים של העיר החכמה לשו"ב המרכזי, כחלק ממדיניות העירייה. בין היתר, חוברה אליה מערכת התאורה החכמה. המשמעות היא שניתן להפעיל את התאורה ממרכז השליטה העירוני. יש בכך שיפור תפעולי ושירותי משמעותי".

לסיכום אמר זיו כי "תכנית העיר החכמה נמצאת בסדר עדיפות גבוה מאוד אצל ראש העיר, משה פדלון, ומנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, שנותנים רוח גבית לקידום הפרויקטים באגף מערכות המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים