תכונת אבטחה חדשה נוספה לכרום של גוגל

אחרי עדכון לגרסה 79 יציע הדפדפן כלים למניעת דיוג, עם אזהרות שיועברו לגולש בזמן אמת בהודעה מיוחדת שתופיע על המסך אם ימצאו באתר מסוכן

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל מציעה תכונת אבטחה חדש שהיא שיבצה בכרום, הדפדפן מוביל השוק שלה. החברה השיקה את גרסה 79 של הדפדפן והוסיפה לו כלים למניעת דיוג, עם אזהרות שיועברו לגולש בזמן אמת בהודעה מיוחדת שתופיע עלל המסך.

בכרום מציינים שבעת שגולש מגיע לדף אינטרנט, הכתובת של הדף נבדקת מול רשימה של אתרים פופולריים 'לבנים', או אתרים שנבדקו ונמצאו כבטוחים. במקרה שהכתובת אינה ברשימה הבטוחה הזו, כרום בודק את הכתובת מול גוגל עצמה, כדי לאבחן האם נמצאים באתר מסוכן, והוצאת אזהרה בהתאם.

לטענת אנשי גוגל האמצעי החדש ששולב בכרום ישפר את התוצאות ב-30% לפחות, כך שהרבה יותר גולשים יקבלו התראה בזמן אמת, גם אם הם יגיעו לדף דיוג שהינו חדש לגמרי.

פישינג. אילוסטרציה: BigStock

פישינג. אילוסטרציה: BigStock צילום: אילוסטרציה - BigStock

אמצעי נוסף למלחמה בדיוג הוא למעשה שיפור של טכנולוגיה שכבר קיימת בדפדפן, והיא מיועדת לאלו שמשתמשים בשירותי אחסון הסיסמאות של גוגל. במקרה של כניסה לאתר חשוד, לפי הקביעה של גוגל, המשתמש יקבל התראה שמבקשת ממנו להחליף את שם המשתמש והסיסמה שלו.

אפשרויות ההגנה החדשה יהיו זמינות רק עבור אלו שהמתג 'שיפור החיפושים והגלישה' פעיל בדפדפן שלהם. כדי לבדוק את המתג – יש להיכנס להגדרות, ואז 'לסנכרון ושירותי Google'. המתג נמצא בהמשך הדף מטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים