ארה"ב: נשים תובעות את ליפט בגין תקיפה מינית שחוו מנהגיה

עשרות נשים בסך הכל תובעות את חברת שיתופי הנסיעות בטענה שלא עשתה מספיק כדי להגן עליהן מתקיפות מיניות בזמן הנסיעה ● כעת עוד 20 מותקפות הגישו תביעה נוספת כנגד החברה, ולטענתן הצטברו כבר 100 מקרים דומים שליפט לא עשתה מאום בעניינם

אפליקציית ליפט. צילום: BigStock

חברת שיתופי הנסיעות האמריקנית ליפט עומדת כעת בפני תביעה נוספת שעניינה תקיפה מינית שחוו לקוחות שלה מנהגיה. 20 נוסעות חדשות הצטרפו למאשימות קודמות על אותו מעל, והגישו את התביעה לבית המשפט העליון בסן פרנסיסקו, ביום ד' האחרון.

התביעה מגיעה חודשים לאחר תביעה קודמת נגד החברה, באותו עניין ממש, שהגישו Estey & Bomberger בשם 14 נשים בספטמבר.

יותר מ-100 אירועים של תקיפה מינית ואונס

התובעות החדשות העלו את הטענה כי ליפט התרשלה בהתייחסותה ליותר מ-100 אירועים של תקיפה מינית ואונס שעליהם התלוננו לקוחותיה כבר משנת 2015. יתרה מכך, לפי הטענות, לא רק שליפט לא נוקפת אצבע כדי לפעול להגנת המשתמשים בשירותיה, אלא היא אפילו לא פיטרה נהגים שביצעו, לפחות לכאורה ולטענת נוסעות, תקיפות מיניות בנשים שאותן הסיעו במכוניותיהם.

עוד התלוננו התובעות החדשות, כי ליפט עדיין לא מדווחת לגורמי אכיפת החוק על אירועים של אונס או תקיפה מינית שקרו בנסיעות, וכן שהחברה לא עדכנה את האפליקציה שלה כדי לפקח על נסיעות באמצעות מעקב GPS ומצלמות.

חוויה קשה וכואבת. תקיפה מינית. צילום אילוסטרציה: BigStock

חוויה קשה וכואבת. תקיפה מינית. צילום אילוסטרציה: BigStock

"פלטפורמת Lyft מותאמת במיוחד לטורפים מיניים"

עורך הדין מייק בומברגר מפירמת עורכי הדין Estey & Bomberger אמר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ביום ד' כי הגיש תביעה לבית המשפט העליון מטעם הנשים, שעיקר האשמותיהן כנגד ליפט הן, כאמור, שהחברה לא אימצה מדיניות ונהלים שנועדו לגונן עליהן.

"ליפט אפשרה לנהגים שתקפו מינית ואנסו את לקוחותיהן ואת הנוסעים שלהם להמשיך לנסוע תחת האפליקציה והפלטפורמה שלהם", אמר. "היעדר אפס-סובלנות זה מעודד טורפים מיניים להצטרף לפלטפורמת Lyft", הוסיף וטען. לדבריו, החברה יכולה לאמץ מדיניות דיווח על פשעים שביצעו ברכביה למשטרה, להקליט נהגים ולהשעות את הנאשמים בתקיפה מינית, אך לא עושה זאת.

"בשורה התחתונה ליפט לא מתייחסת ברצינות לבטיחות הנוסעים שלה, ומעולם לא התייחסה", אמר. "המסר של ליפט לנהגים שלה הוא – בטיחות ואחריות לא קיימות ואינן חשובות. פלטפורמת Lyft מותאמת במיוחד לטורפים מיניים".

קרוליין מילר, אחת מהנשים המעורבות בתביעה, שהייתה נוכחת במסיבת העיתונאים, סיפרה לכתבים כי נרדמה בנסיעת הליפט שלה, אחרי לילה שבו חגגה את יום הולדתה, רק כדי להתעורר מידיו של הנהג שלה שנמצאו במורד מכנסיה, כשהוא "מגשש ואונס אותה".

לדבריה, הסיפור שלה מדגים כי ליפט צריכה לבצע שינויי בטיחות משמעותיים, וכי החברה מטפחת "פרקטיקה עסקית נבזית ומסוכנת".

"לא אכפת להם מהלקוחות שלהם, רק אכפת להם מהרווחים שלהם", אמרה. "ליפט הדגימה את זה כשהתעלמה מהתקיפה שלי", סיכמה מילר את תחושותיה לאחר החוויה הקשה שעברה.

תכונות בטיחות חדשות – האם הן מועילות?

ליפט פרסמה הודעה לפיה היא "משקיעה כל הזמן" בתכונות בטיחות בעבור הנהגים והנוסעים כאחת.

"מה שהנשים הללו מתארות זה דבר שאף אחד לא צריך לסבול", אמר דובר ליפט בהצהרה. "לכל אחד מגיעה היכולת לנוע בעולם בבטחה, ובכל זאת נשים עדיין עומדות בסיכונים לא פרופורציונליים. אנו מכירים בסיכונים הללו, וזו הסיבה שאנו נחושים בעבודתנו לבניית בטיחות לכל היבט בעבודה שלנו".

יצוין כי בעקבות ההכרזה על התביעה מספטמבר, השיקה ליפט תכונות בטיחות חדשות עבור אפליקציית הסמארטפון שלה, כולל גישה נוחה לסיוע חירום, וצ'ק-אין חכם לנסיעה (Smart Trip Check-In), המנבא מתי אמורה להסתיים נסיעה ואם יש עיכובים – מודיע לאנשי החברה ליצור קשר עם הנהג לצורך בירור העניין.
בומברגר כינה את התכונות הללו "גימיקים" ואמר כי "אחת הסיבות שאנו יודעים כי אלו אינן עובדות היא ש-8מהנשים הנכללות בתביעה זו חוו את האירועים שלהן לאחר שתכונות אלה נכנסו לפעולה", אמר.

התובעות מבקשות פיצוי על נזקים שלא פורטו, אך שנגרמו להן לטענתן והתבטאו בצורך בקבלת טיפול רפואי, באובדן הכנסות וכן בכאב ובסבל רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים