כנס SmartCity: גידול במספר הערים והמדינות המשתתפות, וגם גאווה ישראלית

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות מסכם את ביקורו בכנס ערים חכמות בברצלונה ● גידול משמעותי במספר הערים והמדינות שמציגות בתערוכה פעילות של ערים חכמות, בהן תל אביב וחיפה שחושפות את ההשקעות שלהן בתחום הערים החכמות ובמקביל מסייעות לסטארט-אפים להציג את הפתרונות שלהם כדי לקדמם מסחרית מול ערים אחרות בעולם

זו השנה השישית שאני משתתף בכנס ערים חכמות בברצלונה ואני עד לגידול מדהים במספר המשתתפים והמבקרים, בכל הקטגוריות. כ-25,000 משתתפים, יותר מ-1,000 מציגים, ומשלחת ישראלית הולכת וגדלה כל שנה, גם של מבקרים וגם של מציגים. יותר ויותר ראשי ערים בישראל הפנימו את הצורך בעיר חכמה, והם משקיעים בפיתוח תוכניות ופרויקטים ובשיפור הידע של מקבלי ההחלטות ברשות המקומית.

השנה חל גידול משמעותי במספר הערים והמדינות שמציגות בתערוכה פעילות של ערים חכמות, בין השאר צרפת, טאיוואן, בלגיה, הולנד, תאילנד, ארצות סקנדינביה, אסטוניה ודובאי כמדינות מובילות מצד אחד, וערים כמו סינגפור, ברצלונה, שנחאי, תל אביב וחיפה מצד שני. כל אחת חושפת את ההשקעות שלה בתחום הערים החכמות ובמקביל מסייעת לסטארט-אפים להציג את הפתרונות שלהם כדי לקדמם מסחרית מול ערים אחרות בעולם.

יש לציין שדווקא חברות כמו יבמ, סאפ ואינטל לא השתתפו בתערוכה כבעבר, בעוד מיקרוסופט ממשיכה להופיע בגדול ואורקל התחילה לקדם את עצמה בתחום.

שמחתי לראות גידול בחברות ישראליות עם פתרון שכבר מיושם בערים בישראל, בעיקר אקסיליון, שזכתה בתואר הפתרון החכם, המיושם ברכבת הקלה בירושלים, וזן סיטי, שהופיעה בכמה ביתנים (מסטרקארד, מיקרוסופט ותל אביב). חברות אלו מביאות לגאווה ישראלית רבה במישור הבינלאומי.

הגידול המשמעותי ביותר, להערכתי, חל בתחום התחבורתי, וניכרת השתתפות גדולה של חברות רכב ופתרונות בתחום זה, שהינו הנושא המאתגר ביותר כרגע בתחום הערים החכמות. אופניים חשמליים, קורקינטים וכלי רכב חשמליים תופסים חלק הולך וגדל של שטח התצוגה. יש להניח, שתחום זה יגדל משנה לשנה, ויותר חברות רכב ייטלו חלק בהצגת פתרונות תחבורתיים.

בנוסף, ניכרת מגמה של גידול בשיתוף ידע הן במספר הארגונים שמאגדים חברות, ערים וידע משותף והן בחיפוש סטנדרטיזציה של אינדקסים לדירוג ערים חכמות בעולם.

שמחתי לפגוש את סגן הנשיא לפתרונות ממשלה במיקרוסופט, אנטוני סלסיטו, שאחראי גם על נושא החינוך במיקרוסופט שהיה אחד מדוברי המפתח בכנס. סלסיטו אמר, כי עיר חכמה מתחילה באנשים חכמים, ושהמנהלים והמורים הינם הגורם החשוב בשינוי העולמי שאנו עוברים. שינוי זה מתרחש גם בשימוש בטכנולוגיה בכלל וגם בהיעלמות מקצועות קיימים והמצאת מקצועות חדשים, שמצריכים מערך מיומנויות חדש שיש להקנות לדור התלמידים החדש.

 

הכותב הוא יועץ בכיר לערים חכמות ונשיא קרן אתנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים