האם אינטל אחראית לכיווץ תחזית מכירות ה-PC של דל ל-2019?

דל טוענת שאינטל היא שעומדת מאחורי מחסור במעבדים, אשר משפיע על תחזית הכנסות שלה לשנה הנוכחית, שעל שינוי בצפי אודותיהן הודיעה החברה במהלך דיווח התוצאות הרבעוניות שלה

מחשבים ניידים של דל. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת דל חתכה את תחזית מכירות מחשבי ה-PC שלה ל-2019. החברה הודיעה על כך במהלך הדיווח על התוצאות הרבעוניות של החברה. היא גם הפנתה את האצבע לגורם שלדעתה גרם לכך שהיא לא תצליח לעמוד בתחזיות שלה מתחילת השנה: אינטל.

"החוסר במעבדים של אינטל מחמיר מרבעון לרבעון, והוא השפיע על התחזיות שלנו למשלוחים של מחשבי PC מסחריים ומחשבי פרמיום לשוק הצרכני לקראת הרבעון הרביעי", אמר במפורש המנהל התפעולי הראשי של דל, ג'פרי קלארקה, שציין שאינטל פשוט לא מצליחה להדביק את הביקוש כשכל קווי הייצור שלה פועלים, גם בתחום המחשבים האישיים וגם בתחום השרתים.

אינטל, לפי הידוע, הגדילה את ההשקעות ההוניות שלה בפסי ייצור במיליארד דולרים בשנה האחרונה, במטרה להמיר חזרה חלק מהם לייצור מעבדים ב-14 ננו-מטר, וזאת בזמן שהיא עושה את כל המאמצים לספק את הצרכים למחשבים ניידים ושרתים בקצה העליון, עם מעבדי 10 ננו-מטר. עם זאת, היא עדיין לא הכריזה על מעבדי 10 ננו-מטר למחשבים, במיוחד לקצה העליון שלהם.

הפניית האצבע מצד דל מגיעה כשבוע לאחר שאינטל הוציאה מכתב ללקוחות שלה בנושא. מישל ג'ונסטון הולת'אוס, מנכ"לית מכירות, שיווק ותקשורת בקבוצת אינטל, התנצלה על ההשפעה של משלוחי המעבדים האחרונים על המכירות של החברות. במכתבה דיווחה על הגדלת ההשקעה בשחזור של קווי ייצור ל-14 ננו-מטר, במקביל העלאת כמות הייצור של מעבדי ה-10 ננו-מטר.

"אולם למרות המאמצים שלנו האספקה נותרה מאוד הדוקה עם מעט מאוד מרווח מלאי, וזה משפיע על היכולת שלנו לספוג את ההשפעה של גיוון בייצור. זה הוביל לדחייה במשלוחים כפי שאתם חווים וכן ליצירת אתגרים משמעותיים לעסקים שלכם", היא כתבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים