אלקסה הופכת ל-"רגשנית": תוכל להביע אכזבה או אמפטיה למשתמש

אמזון הזמינה מפתחים להשתמש בתכונות חדשות של העוזרת הקולית, שכוללות רגשות וסגנונות דיבור, בכדי "ליצור חוויית קול טבעית ואינטואיטיבית יותר" ● האם מתישהו נוכל לבחור אלקסה עם אופי מובהק, או אולי "להגריל" אחת, למשל רגזנית, כחלק מהאטרקציה?

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

חברת אמזון הודיעה כי כעת יכולים מפתחים לגרום לאלקסה, העוזרת הקולית הווירטואלית ש"חיה" בתוך הרמקול החכם מתוצרתה, מסדרת אקו, לענות לשאלות ממשתמשים (באנגלית) בטון מאושר, נרגש, או מאוכזב, ואולי אמפטי – כל זאת בהתחשב במה שהם שואלים אותה.

אמזון הציעה להשתמש בטון המאושר/הנרגש, למשל כשהמשתמש עונה נכון על שאלת טריוויה, או לעשות שימוש בטון המאוכזב/האמפתי, כשהוא מבקש מאלקסה תוצאת משחק או אירוע ספורט, והקבוצה הפייבוריטית או הספורטאי האהוב עליו הפסידו.

אלקסה רגזנית – אטרקציה?

השאלה המעניינת היא כמה זמן ייקח עד שבסופו של דבר אלקסה תתחיל להישמע כמאוכזבת או אפילו להתבאס כשהמשתמש יבקש ממנה לבדוק את אותו עניין שוב ושוב ושוב, או להישמע נפגעת כשהלקוחות יפנו אליה באופן לא מכבד. אולי יש כאן אפילו רעיון מעניין לאמזון, בפוטנציה, להפוך את אלקסה לבעלת אופי מבוהק – מתחנפת, מתבכיינת, מרושעת, מתנשאת וכדומה – כדי שהיחסים איתה יהפכו ליותר מקורקטיים וענייניים ויהיו למגניבים, לטוב או לרע. קצת כמו הפופולריות של ה'סופ-נאצי' בסדרה המיתולוגית "סיינפלד", שתורים ארוכים השתרכו ליד המסעדה שלו למרות שהתנהג בגסות שיא ללקוחות.

בינתיים יש לאמזון עדיין דרך ארוכה לצלוח לפני שהאינטראקציה שלנו עם אלקסה תהיה אנושית לגמרי, אולם ההישג החדש, שניתן לשמוע הקלטות ודוגמאות שלו בערוץ היוטיוב של החברה, מרשים גם הוא.

יצוין כי אמזון מעוררת הדים והתרגשות בניסיון שלה להוסיף עוד איכויות ו"זרימה", כמו גם סגנונות שונים לקולות אלקסה האופציונליים (כולל למשל הגרסה שבה הדובר הוא השחקן סמואל ל. ג'קסון).

כך או כך, בינתיים מסתמן כי אמזון ואלקסה מקדימות את המתחרים העיקריים בתחום, אפל עם סירי שלה, וגוגל עם ה-Google Assistant. קורטנה של מיקרוסופט, מנוחתה עדן, נשרה ממירוץ העוזרים הקוליים באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים