עובד טוויטר לשעבר החשוד בריגול למען סעודיה – שוחרר בערבות

העובד לשעבר הואשם בסיוע לסעודיה, בכך שריגל אחרי מבקריה ופעילותם ברשת החברתית המצייצת, אבל ארבעה שופטים פדרליים הורו לשחרר אותו ממעצרו בערבות ולא לנהוג בו כפי שמקובל בריגול מטעם סוכן של מדינה זרה

אלגוריתם מוטה. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחד החשודים בפרשת הריגול למען סעודיה בטוויטר, בזמן שהיה מועסק בחברה, שוחרר בערבות לביתו.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. צילום: וויקיפדיה

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. צילום: וויקיפדיה

בתחילת נובמבר נודע כי משרד המשפטים האמריקני מאשים שני עובדי טוויטר לשעבר בריגול לטובת סעודיה, בטענות שניצלו את מעמדם כמועסקים ברשת החברתית המצייצת על מנת לגשת באופן לא מורשה לחשבונותיהם של מתנגדי ומבקרי הממלכת הסעודית, ומיוחד לחשבונות של מי שביקרו את יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן.

ממשלת ארה"ב טענה כי אחמד אבואמו, אזרח אמריקני בן ה-41, השתמש בגישה הפנימית שהייתה לו כעובד טוויטר בכדי לסייע לסעודיה להשיג את המידע הפרטי של מתנגדי משטר, שמתחו ביקורת על הממשל ובית המלוכה ברשת החברתית המצייצת. הוא נעצר ב-6 בנובמבר.

העצור הוא אזרח אמריקני, שעל פי הנטען ריגל אחרי חשבונותיהם של שלושה משתמשים – כולל אחד שהפוסטים שלו דנו בפעילותה הפנימית של ההנהגה הסעודית. אבואמו עשה זאת, לפי הטענות, כפעולה מטעם הממשלה בריאד, והוא מואשם גם בזיוף והגשת מסמכים שקריים ל-FBI, על מנת להכשיל את חקירתה בנדון, כך דיווח הוושינגטון פוסט.

אלא ששופט מחוזי בארה"ב דחה ביום ה' את טענת התובעים כי קיימת "סבירות משמעותית" כי אבואמו, בעל האזרחות הכפולה האמריקנית-לבנונית, שלכאורה יש לו גישה לכסף בלבנון, ינסה להימלט מארה"ב – כפי שעשה שותפו ונתבע אחר בפרשה, עלי אלזאבארה, בן ה-35, אזרח סעודיה, שברח בחזרה לארצו כבר בשנת 2015, לאחר שטוויטר התעמתה איתו עד החשדות למעליליו.

הסנגורית הציבורית של אבואמו, ג'ודי לינקר, טענה כי הלקוח שלה גבר נשוי ואב לשלושה, שהוא, כאמור, אזרח אמריקני החי 20 שנה בארה"ב – נסע לחו"ל, כולל ללבנון, פעמים רבות מאז שנתפס בחשדות ותמיד חזר הביתה. הוא עשה זאת למרות שידע כי הוא עומד בפני אישומים פליליים, לאחר שסוכני ה-FBI פשטו על ביתו בסיאטל באוקטובר 2018, כך טענה לינקר.

השופט החליט, כאמור, לשחררו לביתו ואמר כי "יש לו קשרים מהותיים כאן וכפי שעורך הדין ציין, היו לו הזדמנויות קודמות לברוח". אבואמו, אשתו וילדיו נדרשו למסור את דרכוניהם לשלטונות האמריקנים ולשלם דמי ערבות בסך 50,000 דולר.

מדובר בשופט הרביעי שנדרש לערעור בנושא, אחרי שגם שלושה שופטים פדרליים קודמים החליטו לנהוג באבואמו שלא כפי שמקובל לנהוג בסוכן של ממשלה זרה המואשם בריגול.

משפטו של אבואמו יחל בקרוב בבית המשפט המחוזי של סן פרנסיסקו, שבמחוז צפון קליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים