הקונגרס שאל את ענקיות ההיי-טק שאלות קשות וזכה בעיקר להתחמקויות

הבירורים מול גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון נערכו כחלק מחקירת הגבלים עסקיים בעניינן, והשאלות והמענה להן פורסמו כעת על ידי ועדת השיפוט של בית הנבחרים האמריקני

גבעת הקפיטול בימים שלווים יותר. צילום: BigStock

ועדת השיפוט של בית הנבחרים האמריקני פרסמה אתמול (ג') חלק מהדיונים מול באי הכוח של החברות הטכנולוגיות הגדולות, בשימועים שהתקיימו לבדיקת המעמד שלהן כמונופולים בתחומן, ובמסגרת חקירת הגבלים עסקיים שהושקה בעניינן. מדובר בשימועים שנערכו לגוגל, אמזון, אפל ופייסבוק, וכולן, באופן כללי, הגנו על הנהלים והמהלכים שלהן, תוך שהן בוחרות שלא לענות לחלק מהשאלות היותר קשות.

גוגל, לדוגמה, טענה שהיא אינה מקנה עדיפות לשירותים השונים שלה, החל מיוטיוב ודרך שירותי התוכנות המשרדיות המקוונות שהיא מספקת, בעת שאנשים מבצעים חיפושים במנועים השונים שלה. למעשה, החברה אף טענה שהרוב המכריע של הלחיצות המבוצעות בעקבות חיפושים הם על קישורים שמפנים לאתרים שאינם קשורים אליה, ולא משנה אם מדובר בחיפוש במנוע או בתוך יוטיוב. היא אף סיפרה שהכלים שלה תוכננו לעבוד באותה צורה בכל הדפדפנים, ולא רק בכרום.

עם זאת, החברה טענה שהיא אינה יכולה לספק נתונים מסוימים לגבי השאילתות והלחיצות המבוצעות במנועי החיפוש שלה. לדוגמה, לשאלה כמה חיפושים מציעים מידע מיקומי על עסקים, השיבה הנציגים כי "אין לנו הגדרה תקנית לחיפושים המוגדרים כ-'חיפושי מיקום', ולכן לא ניתן לספק את המידע המסוים המבוקש".

כיצד פייסבוק יודעת מה המיקום של המשתמשים שלה?

פייסבוק הודתה שהחברה ניתקה אפליקציות שונות מפלטפורמת הפיתוח שלה, אבל טענה כי מדובר באפליקציות שהעתיקו תכונות ליבה של הרשת החברתית עצמה. אבל, ברוב המקרים ולגבי שאלות מדויקות יותר בנוגע לחלק מהאפליקציות שנחשבות למתחרות, כשנשאלו נציגי החברה אודות התנאים המסוימים שהובילו להסרתן, הם ענו באופן כללי בלבד, ובצורה המאוד מוכרת של החברה: "אנו נגביל אפליקציות שמפרות את המדיניות שלנו", בלי ממש להסביר מהי, כמובן.

חברי הוועדה, הסנטורים ג'וש האולי הרפובליקני ממיזורי, וכריס קונס הדמוקרטי מדלוור, שלחו מכתב לפייסבוק בו הם דורשים ללמוד כיצד היא יודעת מה המיקום של המשתמשים שלה, מדוע בכלל היא אוספת את המיקומים, והאם זה קורה גם במקרים בהם משתמשים דורשים באופן מפורש שלא לעשות זאת.

אמזון סיפרה שהיא משתמשת במידע שהיא אוספת מהסוחרים שלה בשוק הצד שלישי למטרות עסקיות, אבל הכחישה איסוף נתונים כדי לקדם את מוצרי המותג שלה. היא כן סיפרה שבארצות הברית לבדה יש יותר מחצי מיליארד חשבונות של מוכרנים מקצועיים הפועלים במסגרתה, וכמעט 400 מיליון מוכרנים פרטיים.

אפל נדרשה לספק בין השאר תשובות לגבי העמלות שהיא גובה מהאפליקציות הנמכרות ב-App Store. כשהיא נשאלה לגבי הכספים שהשיקעה באפליקציית המפות שלה, כדי להתחרות באפליקציה של גוגל, היא אמרה רק שהעלות מסתכמת במיליארדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים