ביל גייטס דחק את ג'ף בזוס: חזר להיות האיש העשיר בתבל

המאבק גייטס Vs בזוס על התואר הנכסף ניטש כבר שנתיים, מאז שאיש מיקרוסופט איבד את הטייטל לבוס של אמזון, ושב ולוקח אותו מדי פעם לזמן מה ● ביום ו' זה קרה - מהפך

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

בסוף אוקטובר האחרון זה קרה – אבל רק לשעות מספר – ביל גייטס עקף את ג'ף בזוס והתברג שוב למקום הראשון ברשימת עשירי תבל, וזאת לאחר שאמזון דיווחה על ירידה של 28% ברווחים בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר. אבל ביום ו' האחרון המייסד המיתולוגי של מיקרוסופט שב וכבש את הפסגה, והפעם הוא לא עומד לוותר עליה בקלות.

כעת גייטס שוב שוכן לבטח במקום הראשון, עם שווי נטו של 110 מיליארד דולר, וזאת על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. המדד מתעדכן לאחר סגירת השווקים בארה"ב, ועוקב אחר עושרם של 500 האנשים האמידים ביותר בתבל.

ניתן לייחס את עלייתו של גייטס על בזוס – ששווי הנטו שלו עומד על 109 מיליארד דולר – לסוגיית חוזה הענן עם הפנטגון, ש-AWS לא קיבלה, למרות שהסברה הרווחת שהמכרז תפור ממש בעבורה. מי שחתמה לבסוף עם משרד ההגנה האמריקני היא מיקרוסופט, שזכתה בעסקת מחשוב הענן בסך 10 מיליארד דולר, מה שגרם לעלייה במניותיה. אמזון לעומת זאת חוותה ירידה של בערך 2% לאחר ההכרזה.

היה עשיר בהרבה לפני שהתגרש. ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

היה עשיר בהרבה לפני שהתגרש. ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

בזוס, שכבר הוכתר לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית, היה עד לא מזמן במצב אחר לגמרי, עם עשרות מיליארדי דולרים יותר מאשר ל"סגניו" ברשימה. אבל הזמנים השתנו בעבור, בעיקר משום פרט "פעוט" אחד – גירושיו המגה-מתוקשרים ממי שהייתה אשתו במשך 25 שנים, וכן אם ילדיו, מקנזי בזוס. הסכם הגירושים שאליו הגיעו השניים, הוא שגרם למייסד ומנכ"ל אמזון להעביר חלק מהונו אל מקנזי, משום שההון נצבר אחרי שהשניים נישאו. בזוס העניק למקנזי באפריל האחרון מניות שלו בשווי של כ-35 מיליארד דולר.

וגייטס? הוא אמנם מחזיק רק בכאחוז ממניות מיקרוסופט כיום, אך עם זאת, לפי הביזנס אינסיידר, השווי של הנכס המסוים עומד על כ-7.3 מיליארד דולר – וזה מה שספיק לו את הפוש לעבור את בזוס, אחרי שמניותיה של מיקרוסופט עלו השנה ב-48%.

יצוין כי הערך הנקי של גייטס יכול היה להיות הרבה יותר גבוה לאורך השנים, אך בלומברג דיווח שהוא תרם יותר מ-35 מיליארד דולר מאז 1994, באמצעות קרן ביל ומלינדה גייטס, שלו ושל זוגתו.

שמו של גייטס הוזכר בשבוע שעבר בתקשורת, העולמית והאמריקנית, בהתייחס לסוגיה פוליטית שצפה ועולה ביתר שאת כעת, כשהמירוץ לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020 מתחיל לצבור תאוצה. מדובר על התייחסתו של היזם והמיליארדר לתכניות המיסוי הייעודיות לעשירים במיוחד, שהוצעו באחרונה על ידי המועמדים לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית, בכללם הסנטורית אליזבת וורן והסנטור ברני סנדרס. גייטס התבטא בעניין בעת השתתפותו בכנס Dealbook של הניו יורק טיימס, וטען שכבר שילם המון מיסים למדינה. 

"שילמתי מעל 10 מיליארד דולר מיסים. שילמתי יותר מכל אחד במיסים. אם הייתי צריך לשלם 20 מיליארד דולר, זה בסדר", אמר גייטס. "אבל כשאתם אומרים שאני צריך לשלם 100 מיליארד דולר, בסדר, אני מתחיל לעשות מתמטיקה קטנה על מה שנותר לי. אני רק צוחק", המשיך ואמר.


הסנאטורית וורן הרימה מיד את הכפפה והגיבה לדברים – היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אני תמיד שמחה להיפגש עם אנשים, גם אם יש לנו דעות שונות". אז הוסיפה: "ביל גייטס", כשהיא מתייגת את היזם מהמפורסמים בעולם, "אם תהיה לנו ההזדמנות, אשמח להסביר בדיוק כמה היית משלם תחת מס העושר שלי. (אני מבטיחה שזה לא 100 מיליארד דולר)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים