ג'ון קארמק, מאגדות הגיימינג, פורש מתפקיד מנהל הטכנולוגיות באוקולוס

קארמק נחשב לאחד האנשים המשמעותיים ביותר בדחיפה של פייסבוק, הבעלים של אוקולוס, לשוק ה-VR והיה שותף לפיתוח המשקפיים שלה, Rift ● הוא ישמש כיועץ לחברה ויפנה מזמנו כדי לעסוק בפרויקט חדש בתחום הבינה המלאכותית הכללית

ג'ון קארמק. צילום: ועידת מפתחי המשחקים, מתוך ויקיפדיה, תחת רישיון cc-by-2.0

ג'ון קארמק, אחת הדמויות האגדתיות והמרכזיות בעולם משחקי המחשב, ומזה שש שנים מנהל הטכנולוגיות הראשי של אוקולוס, שבבעלותה של פייסבוק, הודיע על פרישתו מהתפקיד. הוא ציין שהוא ישמש מעתה כיועץ טכנולוגיה ראשי לחברה.

קארמק נחשב לאחד האנשים המשמעותיים ביותר בדחיפה של פייסבוק לשוק המציאות המדומה והיה שותף לפיתוח של Rift, משקפי ה-VR של החברה. "עדיין אביע את דעתי לגבי עבודת הפיתוח, אבל זה יצרוך רק חלק צנוע מהזמן שלי", הוא ציין, והסביר שהוא יוצא לדרך חדשה כדי לקדם פרויקט בינה מלאכותית שהוא משתוקק מזה זמן רב לקדם אותו.

התחום שבו הפרויקט עוסק מכונה Artificial General Intelligence (בינה מלאכותית כללית), שגם זכה לכינוי Strong AI (בינה מלאכותית חזקה). זהו תחום שבו התפיסה היא לאפשר לבינה המלאכותית ללמוד את ההתנהגות האנושית ולא להגביל אותה לאלגוריתם של לימוד מכונה. יש המכנים אותו כ-"מדע הבדיוני של תחום הבינה המלאכותית".

"כשאני חושב על כל מה שעשיתי במשחקים, בתחום התעופה והחלל ובמציאות המדומה, תמיד הרגשתי שיש לי לפחות 'קו ראייה' לפתרונות, גם אם הם לא היו שגרתיים או לא מוכחים. תהיתי לפעמים איך הייתי מתמודד עם בעיה שהפתרון עבורה לא נראה באופק. החלטתי שאני צריך לנסות את זה לפני שאזדקן מדי", הדגיש קארמק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים