הממשלה תקצה 15 מיליון שקלים למוסדיים שישקיעו בהיי-טק המקומי

ברשות החדשנות מבקשים לטפל בכשל השוק שמרחיק את המוסדיים מהשקעה בהיי-טק, ומציעים מענק של עד מיליון דולר לגופים נבחרים, לטובת הקמת והרחבת צוותי השקעה בחברות ישראליות מהענף

האם התכנית תגביר את הנוכחות של המוסדיים בשוק ההיי-טק? צילום אילוסטרציה: BigStock

מועצת רשות החדשנות אישרה היום (ד') תכנית חדשה לקידום השקעות של הגופים המוסדיים בהיי-טק הישראלי, בסכום כולל של 15 מיליון שקלים.

במסגרת התכנית, שהוכנה בשיתוף רשות ניירות ערך, גופי השקעה מוסדיים ישראליים, כגון קרנות הנאמנות (לרבות קרן הטק-עלית), קופות גמל, קרנות פנסיה וחברות הביטוח, שיזכו בהליך תחרותי, יוכלו לקבל מענק של עד מיליון דולר (כ-3.6 מיליון שקלים) על פני חמש שנים, לטובת הקמת והרחבת צוותי השקעה בחברות היי-טק ישראליות. המטרה היא לבנות מומחיות להשקעה בהיי-טק בקרב גופי ההשקעה המוסדיים בארץ, ולחבר בין חסכונות הציבור ושוק ההון המקומי לתעשיית ההיי-טק הישראלית.

במסגרת התכנית, הגופים המוסדיים יגייסו מומחים לביצוע אנליזה ולהשקעה בהיי-טק. כמו כן, הם יממשו תכנית עבודה רב שנתית לפעילות ההשקעה שלהם בחברות היי-טק ישראליות. תכנית זו תכלול פיתוח יכולות לאיתור, לניתוח ולביצוע השקעות בחברות היי-טק ובקרנות הון-סיכון מקומיות. בהתאם, ירחיבו הגופים את היקף פעילות ההשקעות מול חברות ההיי-טק בישראל.

המטרה: לטפל בהעדר המומחיות של המוסדיים בהיי-טק

ברשות החדשנות אומרים שהתכנית נוסדה על מנת לטפל בכשל השוק הנובע מהיעדר מומחיות בקרב הגופים המוסדיים הישראליים לביצוע השקעות בתחום ההיי-טק. בהתאם, קיים פער בין שגשוגה של ישראל כמדינה עתירת חברות טכנולוגיה לבין השתתפות הציבור, באמצעות הגופים המוסדיים, בהשקעה בחברות אלה.

נתוני הרשות מצביעים על גידול משמעותי בהיקף הממוצע של סבבי הגיוס של חברות ההיי-טק הישראליות ובמספרם של סבבי ההשקעה הגדולים, שמעידים על התבגרות ההייטק ועל עלייה במספר חברות הצמיחה. במרבית הסבבים, המשקיעים הם קרנות הון-סיכון ישראליות או זרות, בנקי השקעות בינלאומיים או משקיעים פרטיים. רשות החדשנות ורשות ניירות ערך זיהו כי הגידול בסבבי הגיוס ובמספר חברות הצמיחה מביאים עימם לעלייה בפוטנציאל להשקעות הון וחוב מצד הגופים המוסדיים ובהמשך להשתתפות בהנפקות ראשוניות לציבור.

התכנית תאפשר לגופים המוסדיים לקבל את המענק הממשלתי, כהשתתפות של רשות החדשנות בעלות ההעסקה של האנליסטים בצוותים, שינתחו ויבצעו השקעות בחברות היי-טק ישראליות. המשקיעים המוסדיים יוכלו לבצע מגוון סוגי השקעות בהון או בחוב – ישירות כמשקיע פרטי יחיד (לרוב בסבבי גיוס מתקדמים) או יחד עם משקיעים נוספים, כגון קרנות או משקיעים מומחים אחרים. זאת, באמצעות השקעה בהנפקה ראשונית לציבור של חברת היי-טק ישראלית, רכישת חלק בקרן הון-סיכון מקומית או בקרן טכנולוגיה עילית, או בשותפות מו"פ ציבורית.

שר הכלכלה, אלי כהן, אמר כי "התכנית נועדה להכשיר את הגופים המוסדיים להשקיע בשוק ההיי-טק הישראלי, שכיום הם ממעטים להשקיע בו. הרחבת הבסיס של תעשיית ההיי-טק וחיזוקה באמצעות מדיניות ממשלתית תומכת ובאמצעות ההשקעה של הגופים המוסדיים תאפשר לציבור ולשוק ההון המקומי ליהנות מפירות החדשנות מן הצד האחד, ומן הצד השני תדחוף את המשק קדימה, תבסס את תשתית הידע שנוצרה בישראל ותתרום ליצירת משרות איכותיות בשכר גבוה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים