מדע הנתונים עולה לענן

לא רק הנתונים הארגוניים נמצאים בענן – גם המודלים לחיזוי על בסיסם ● אקספלוריום היא אחת החברות המסקרנות בתחום

מייסדי אקספלוריום. מימין: אור טמיר, סמנכ"ל התפעול; מאור שלמה, המנכ"ל; ועומר הר, סמנכ"ל הטכנולוגיות. צילום: יח"צ

"מודלים לחיזוי מבוססי מדע נתונים הפכו לשיטה המובילה להפקת ערך מהדטה", כך לדברי אור טמיר, מייסד-שותף וסמנכ"ל התפעול של אקספלוריום.

אקספלוריום פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לצוותי מדעני הנתונים בארגון לבנות מודלי חיזוי מדויקים, באמצעות איתור ושימוש בנתונים הרלוונטיים. הבנייה מתאפשרת על ידי חיבור הנתונים הפנימיים של הארגון לאלפי מקורות חיצוניים, טיוב והעשרה של הנתונים, וחילוץ משתנים משפיעים באופן אוטומטי. לדברי טמיר, "השימוש במודלים לחיזוי נהוג כיום בכל הארגונים, מהגדולים ועד לקטנים. זאת, על מנת לייצר הכנסות חדשות, להפחית סיכונים עסקיים, למטב את מאמצי השיווק ולהביא לשיפור יעילות אופרטיבית. האתגר המרכזי בבניית מודלים מדויקים טמון במידע הרלוונטי, הזמין לאימון המודלים בעזרת לימוד מכונה".

טמיר הקים את אקספלוריום ב-2017 עם שותפיו, מאור שלמה ועומר הר – שלושה יזמים ישראלים שהובילו בעבר פלטפורמות דטה לצרכי כריית מידע ואופטימיזציה בקנה מידה רחב, בחברות איירון סורס ונטורל אינטליג'נס. החברה השלימה באחרונה שני סבבי גיוס בהיקף כולל של 19 מיליון דולר.

"קטגוריה חדשה בשוק מדעי הנתונים"

מאז הקמתה, אקספלוריום בנתה את התשתיות שלה על הענן של AWS. "אנחנו עושים שימוש נרחב בשירותי הענן של אמזון – החל מתשתיות פיתוח וכלה בתשתיות פרודקשן אצל לקוחות", אמר טמיר.

לדבריו, "כבר לפני שנתיים, בתחילת הדרך של החברה, בחרנו בתשתיות של AWS, ומאז אנחנו רק מגדילים את ההיקף של הפעילות ואת מספר שירותי הענן שאנחנו עושים בהם שימוש". בין השירותים הללו ניתן למנות את שירות האחסון S3, שירותי בסיסי נתונים, תשתיות מחשוב אלסטי EC2 ושרתים וירטואליים. זאת, לצד טכנולוגיות חדשות, דוגמת – Serverless באמצעות שירות למבדה.

טמיר ציין ש-"הלקוחות שלנו נעים בין ארגונים גדולים וגלובליים לחברות חדשניות בצמיחה מהירה. הם מריצים על גבי הפלטפורמה שלנו מידע עסקי חשוב, ודורשים מאתנו להשתמש בתשתיות שמספקות את הרמה הגבוהה ביותר האפשרית של אבטחת מידע. השימוש שלנו בתשתיות מחשוב הענן של AWS, הטובות בתחום בתחומי הגנת הפרטיות ואבטחת המידע, מייצר אצלנו את השקט שהמידע של לקוחותינו מצוי בידיים בטוחות ונאמנות".

לסיכום, הוא אמר כי "אנחנו מגדירים קטגוריה חדשה בשוק מדע הנתונים ומשנים את הדרך בה חברות מוצאות נתונים רלוונטיים, לטובת קבלת תוצאות עסקיות משמעותיות שמקורן במידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים