הלחימה בעזה: החמאס שלח הודעות ווטסאפ מזויפות

בהודעה אחת נטען שהחמאס מתקשר לאזרחים במדינה, מאתר מקומות במפה - ומשגר רקטות, ובהודעה אחרת – שפיקוד העורף מעוניין לאסוף את ערכות המגן מאזרחי ישראל ● בצה"ל וב-ESET קוראים לציבור שלא להפיץ את ההודעות הללו

הסייבר - עוד מרחב לחימה של החמאס נגד ישראל. לוגו ארגון הטרור

הלחימה בעזה חזרה – ואתה הודעות הווטסאפ המזויפות של החמאס. נכון לשעות אלה, ארגון הטרור השולט ברצועת עזה אמנם לא משתתף בלחימה הפיזית (לפחות לא רשמית), אבל כוחות הסייבר שלו – בהחלט כן: על רקע חיסול הבכיר בג'יהאד האסלאמי וירי הרקטות לדרום הארץ, הארגון הפיץ, ככל הנראה, הודעת כזב בשירות הפופולרי "מטעם צה"ל", שלפיה החמאס מתקשר לאזרחים במדינה, מאתר מקומות במפה – ומשגר רקטות.

מצה"ל נמסר כי לא יצאה מהם הודעה בנוסח זה. בהודעת הצבא נכתב ש-"בשעות האחרונות הופצו הודעות שקריות בהן נמסרות הוראות לציבור בשם צה"ל. נבקשכם לגלות אחריות ולהימנע מהעברת כל דיווח לא רשמי ולא אחראי שלא נמסר כהודעה רשמית מצה"ל".

בענקית אבטחת המידע ESET יודעים לספר על שתי הודעות שיצאו, ככל הנראה, מארגון הטרור. אחת מהן גורסת שתושבי רמת גן והסביבה קיבלו שיחות טלפון מגורמים שטוענים שהם מטעם פיקוד העורף. בשיחה טענו המתקשרים כי "פיקוד העורף מעוניין להחזיר את ערכות המגן לאזרחים ולשם כך יש צורך לאמת פרטיים אישיים".

הודעה נוספת, שמופצת ברשתות החברתיות, ומגיעה כביכול גם היא מצה"ל, מפרטת ומזהירה מפני שיחות נכנסות בעלות קידומת 000, 099 או 059. כאן הטענה היא כי זהו מבצע חדש של חמאס, במטרה לאתר מקומות במפה, כדי שיוכל לשגר לשם רקטות ולפגוע במטרות.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות של ESET ישראל, מסר כי "מכתבי שרשרת מופצים כמו אש בשדה קוצים – מה שעלול להוביל לשתי תוצאות: לחץ ציבורי וניצול רע של המצב. ידוע לנו על שני מכתבי שרשרת שרצים בעיקר בהודעות בקבוצות ווטסאפ – אחד אודות שיחות שמגיעות כביכול מפעילי חמאס והשני אודות שיחות שמגיעות כביכול מפיקוד העורף. שניהם מכתבי שרשרת שרצים כבר מספר שנים, והם נועדו לנצל את המערכה הביטחונית הנוכחית ואת תחושת הדחיפות שהיא יוצרת אצל אזרחי ישראל. יש לנסות ולהימנע מלהעביר ידיעות חדשותיות שאינן מאומתות ברשתות החברתיות. במקרה של מכתב השרשרת שמזהיר מפני שיחות שבהן מתחזים לנציגי פיקוד העורף יש בכך לפחות חיזוק המודעות לקיום אפשרות זו, שהיא בהחלט קיימת. חשוב לשמור על ערנות בתקופה זו להונאות שמנצלות את תחושת הדחיפות שמלווה את כולנו בהקשר של המערכה הביטחונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים