דיווח: גוגל קוצרת נתוני בריאות של מיליוני אמריקנים ללא ידיעתם

לפי הוול סטריט ג'ורנל, 'פרויקט זמיר' של ענקית החיפוש צובר רישומי בריאות של תושבים ב-21 מדינות, עקב שת"פ לפיתוח יכולות בינה מלאכותית, שיצרה החברה ממאונטיין וויו עם אסנשן - מערכת בריאות נרחבת הפועלת בארה"ב - וזאת מבלי לידע את הפציינטים בכך

נתוני בריאות ורשומות רפואיות אישיות. אילוסטרציה: BigStock

אסנשן הוא ארגון הבריאות השני בגודלו בארה"ב, עם מתקנים במדינות רבות וכ-150 בתי חולים הפעילים מטעמו. חברת גוגל יצרה בשקט שיתוף פעולה עם אסנשן, ובכך זכתה לגישה למידע רפואי אישי ומעמיק על מיליוני אמריקנים, זאת על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

היוזמה של גוגל ואסנשן, שזכתה לשם הקוד "פרויקט זמיר", איפשרה – כך לפי אנשים שמכירים את העניין, ומסמכים פנימיים שנצפו על ידי הג'ורנל והוכיחו זאת – ללא פחות מ-150 עובדי גוגל לראות נתונים ומידע אודות מצב רווחתם הכללי של מיליוני אזרחים אמריקנים, תושבים ב-21 מדינות – כולל אבחונים, תוצאות בדיקות מעבדה, מידע על אשפוזים, רשומות של בתי חולים ונתונים שונים ומאוד אישיים, בהתאם לניירת הפנימית שנאספה אודותם. אלו מספקים מידע מפורט על היסטוריות הבריאות של הפציינטים, אלא שעל פי הוול סטריט ג'ורנל, לא המטופלים ולא הרופאים קיבלו הודעה אודות העניין, או היו מודעים לדברים.

על פי הדיווח, גוגל משתמשת בנתוני המטופלים במטרה לכוונן תוכנה לבינה מלאכותית, שאמורה לסייע בשיפור הטיפול בחולים.

גוגל

גוגל

תעשייה הבריאות בארה"ב – זירה נחשקת למעורבות חברות טכנולוגיות

ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, מיקרוסופט וגוגל פועלות כולן לשם התרחבות בתעשיית הבריאות האמריקנית, שמגלגלת סכומי עתק של כ-3.5 טריליון דולר בשנה, והן מציעות לגופי הבריאות החל משירותי ענן ו-AI ועד לחומרה, ואפילו טיפול בחולים. במקרה של אסנשן – מערכת הבריאות רשמה הכנסות תפעוליות של כ-25 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בתגובה לחשיפה אמרה גוגל לוול סטריט ג'ורנל כי הפרויקט תואם את החוקים הפדרליים, והתחייבה כי פרטיות המטופלים מוגנת. טאריק שאוקט, נשיא מוצרי תעשייה בחטיבת גוגל קלאוד, אמר כי באמצעות שיתוף הפעולה המסוים החברה מקווה "לשנות את מתן שירותי הבריאות באמצעות כוח הענן, ניתוח נתונים, למידת מכונה וכלים מודרניים פרודוקטיביים – ובסופו של דבר להגיע לשיפור התוצאות, הפחתת העלויות והצלת חיים".

מנכ"ל ארגון הבריאות, אדוארדו קונראדו, אמר כי עתיד שירותי הבריאות טמון ביכולתן של חברות לספק טיפול באמצעות "פלטפורמות דיגיטליות, יישומים ושירותים שהם חלק מההוויה היומיומית של אלה שאנו משרתים". לפי ההודעה לעיתונות של הארגון, היכולות הבריאותיות הדיגיטליות המשותפות שיקדמו גוגל ואסנשן יאפשרו לצרכנים לנהל באופן יזום ועצמאי בהרבה את הטיפול הבריאותי שלהם – כל זאת באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים שפותחו ויפותחו על ידי גוגל.

אסנשן פרסם הודעה שאמרה: "כל העבודות הקשורות למעורבות של Ascension עם גוגל עומדות בתקנות HIPAA (תקנות לשימוש בנתונים דיגיטליים שמטרתן לפקח על השימוש בדטה האישי – ג"פ) ומתבססות על מאמצים לאבטחת מידע והגנה על נתונים והקפדה על הדרישות המחמירות של אסנשן לטיפול בנתונים". 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים