שוק הסמארטפונים ההודי – בשליטת מותגים סיניים; צמיחה של 400% ל-Realme

שוק הסמארטפונים ההודי הענק נשלט כמעט כולו על ידי מותגים סיניים, כשסמסונג במקום השני ואפל עדיין לא מצליחה להשתחל לחמישייה המובילה

מותג Realme הולך וכובש נתחי שוק נכבדים בשוק הסמארטפונים ההודי, ומשלוחיה צמחו ביותר מ-400% ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לפי הדו"ח האחרון שפרסמה חברת IDC. נתח השוק של החברה בהודו הגיע ל-14.3% – לעומת 3.1% ברבעון המקביל, כשהמותג רק החל להימכר כספין-אוף של היצרנית הסינית אופו.

IDC מציינת בדו"ח שלה "משלוחי ענק" של דגם C2 של החברה, לצד סידרה 5 שלה, באחד הרבעונים הטובים בהודו, שנמכרו בה 46.6 מיליון מכשירים ברבעון השלישי, המייצגים צמיחה של 9.3% במדינה בשוק הסמארטפונים, לעומת עלייה עולמית קלה ברבעון המדובר של 0.8%.

תמונת חמש יצרניות הסמארטפונים המובילות בהודו נראית שונה מאוד מהתמונה העולמית: ראשית, אפל עדיין לא מצליחה להשתחל למובילות. שנית – סמסונג לא מצליחה להגיע לאותם הישגים כמו במדינות אחרות, וניצבת במקום השני. שיאומי מובילה את הטבלה, עם צמיחה של 8.5% וירידה מזערית שך 0.2% בנתח השוק. אופו עצמה ממוקמת כעת במקום החמישי, אחרי Realme, אבל גם הצמיחה שלה בשוק הזה ברבעון השלישי הייתה מרשימה מאוד, של 92.3%. ויבו (Vivo) ניצבת במקום השלישי, לאחר שצמחה לנתח שוק של 15.2% מ-10.5% ברבעון המקביל, והגדילה את משלוחיה ב-58% מרשימים.

אם מתייחסים לוויבו, אופו ו-Realme כאל חברה אחת – שכן בעליהן המשותפים הם תאגיד BBK אלקטרוניקס הסיני הפרטי – היא נחשבת בעצם ליצרנית המובילה בהודו, ובשנת 2017 היא בעצם הפכה ליצרנית השנייה בעולם אחרי סמסונג, כשמכרה יותר מכשירים מוואווי ואפל תחת מותגיה השונים.

המפסידה הגדולה בהודו היא סמסונג, הניצבת במקום השני, שמתוך חמש היצרניות המובילות היא היחידה שמשלוחיה בהודו ירדו ב-8.5% לעומת הרבעון המקביל, לצד צניחה בנתח השוק במדינה זו מ-22.6% ל-18.9%.

היבט מעניין נוסף בשוק ההודי הוא הפער הגדול בין מכירות של מכשירים זולים, שהפלח שלהם עומד על 80% מהשוק, לעומת 18.9% למכשירי ביניים ופלח זעום של מכשירי עילית. בפלח זה אפל אמנם שולטת ב-51.3%, אבל נראה שאין בו די להגדיל את נתח השוק הכללי שלה במדינה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים