אלפבית: תת ועדה לבדיקת התייחסות מנהלים לטענות על הטרדות מיניות

ההנהלה הראשית של אלפבית, החברה האם של גוגל, הקימה תת ועדה ושכרה חברת עורכי דין חיצונית כדי לבחון כיצד מנהלים מתייחסים לטענות על אודות הטרדה מינית ● במסגרת הבדיקה הזאת תיבחן גם התנהגותו של דייוויד דראמונד, המשמש בתפקיד מנהל האגף המשפטי בחברה, שנטען נגדו כי קיים יחסים עם עובדת בחברה

אלפבית

ההנהלה הראשית של אלפבית, החברה האם של גוגל, פתחה בחקירה פנימית כדי לבחון כיצד מנהלים מתייחסים לטענות על אודות הטרדה מינית. במסגרת הבדיקה הזאת תיבחן גם התנהגותו של דייוויד דראמונד, המשמש בתפקיד מנהל האגף המשפטי בחברה, שנטען נגדו כי קיים יחסים עם עובדת בחברה.

לפי הידוע, ההנהלה הראשית הקימה לצורך העניין תת ועדה ושכרה חברת עורכי דין חיצונית, שתסייע לאותה ועדה בבדיקותיה.

בעלי מניות של החברה הגישו נגד חברי ההנהלה הראשית תביעה בתחילת השנה בטענה, שהם עזרו, לכאורה, להסתיר ולחפות על התנהגות מינית לא ראויה של מנהלים. בין השאר הוזכר שוב שמו של אנדי רובין, יוצר האנדרואיד, שעזב את החברה עם פיצוי כספי גדול בשיעור של כ-90 מיליון דולרים, לאחר שוועדת בדיקה פנימית מצאה כנכונה תלונה נגדו בגין תקיפה מינית. החשיפה כי גוגל שילמה כסף רב לרובין עם עזיבתו גרמה לגל של התפטרויות מחאה לפני כשנה.

דראמונד הצטרף לגוגל ב-2002, לאחר ששימש כיועץ משפטי חיצוני שלה, עד שב-2015 הפך לסגן נשיא ומנהל האגף המשפטי בחברה האם. עובדת של החברה, ג'ניפר בלקלי, טענה נגדו, כי ניהלה עמו מערכת יחסים מ-2004, ובמסגרתה אף נולד לשניים ילד, בעת שהוא היה נשוי לאחרת, והוא אף סירב לשלם מזונות. היא אף רמזה שהיו לו מערכות יחסים עם עובדות אחרות, דבר שהוא הכחיש בתוקף – עד שהתחתן בספטמבר האחרון עם עובדת אחרת של החברה בשם קורין דיקסון, אם כי היא לא הייתה תחת אחריותו הישירה.

לפי גוגל, הקמת ועדת המשנה היא תוצאה של החלטה שקיבלה ההנהלה כבר מוקדם יותר השנה כדי לבחון את טענות בעלי המניות, המתייחסות להתנהלות במקום העבודה בעבר.

צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים