אפל רוצה לתרום לדיור בר-השגה בקליפורניה, אבל החוק מפריע

אפל הודיעה כי הקציבה סכום של 2.5 מיליארד דולר כדי לסייע במשבר הדיור בר-השגה בקליפורניה, לצד יוזמות של חברות נוספות שהכריזו על כך במהלך השנה, אבל החוקים המדינתיים והאזוריים אינם מאפשרים את ציפוץ הערים, כך שתרומת היוזמות בינתיים מוגבלת

צילום הדמייה של הקמפוס החדש של אפל. מתוך אתר עיריית קופרטינו

אפל הודיעה אתמול כי הקציבה סכום של 2.5 מיליארד דולר כדי לסייע במשבר הדיור בר-השגה בקליפורניה. בשנים האחרונות הפך אזור המפרץ בסן פרנסיסקו לאזור הדיור היקר ביותר בצפון אמריקה. גם בלוס אנג'לס עומדות עלויות הדיור הרבה מעל הממוצע הלאומי של ארה"ב.

הסכום שהקציבה אפל יועד לכמה יוזמות. מתוך הסכום, תעניק אפל אשראי של מיליארד דולר לארגונים הבונים דיור לאנשים עם הכנסה נמוכה. סכום של מיליארד דולר נוספים ישמש לסיוע בהלוואות ומענקים לאנשים שקונים דיור בפעם הראשונה, "בעיקר עובדי שירותים חיוניים, עובדים בבתי ספר ויוצאי צבא", שמתקשים מאוד במציאת דיור בר-השגה באזור קופרטינו, שם ממוקם המטה של אפל. בנוסף, תתרום אפל שטח בשווי 300 מיליון דולרים בסן חוזה לפרויקט בנייה של אלפי יחידות דיור בר-השגה. 150 מיליון דולר נוספים מיועדים לתמוך בפרויקטים נוספים של דיור בר-השגה בעמק הסיליקון, ו-50 מיליון דולר יוקדשו לעמותות ללא כוונת רווח המטפלות בחסרי בית בעמק הסיליקון.

אפל אינה היחידה שהחליטה לפעול בתחום זה. גם מיקרוסופט הודיעה בתחילת השנה כי תקדיש 500 מיליון דולר למענקים והלוואות כדי לקדם דיור בר השגה באזור סיאטל, כמו גם לסיוע לחסרי בית. גוגל מצידה הודיעה ביוני על יוזמה של מיליארד דולר, בהם שטח בשווי 750 מיליון דולר לצורך פיתוח של לפחות 20 אלף יחידות דיור לכל רמות ההכנסה באזור המפרץ של סן פרנסיסקו. באוקטובר הצטרפה פייסבוק עם יוזמה משלה, בגובה מיליארד דולר, שיוקדשו למענקים והלוואות שיתמכו בבנייה של 20 אלף יחידות דיור באזור.

למרות היוזמות הללו של חברות הענק, שמנסות לסייע באחת הבעיות הקשות של הדיור היקר בקליפורניה, נראה שהן אינן יכולות לפתור את משבר הדיור. הסיבה היא שחוקים מדינתיים ואזוריים פשוט אינם מאפשרים ליזמים לבנות דיור בהתאמה לביקוש הגובר. באזורים הללו אין די שטחים לבנייה במיקומים במרחק נסיעה סביר מאזורי התעסוקה, והפתרון היחיד הוא ציפוף הערים באמצעות הסבת בניינים קטנים לרבי קומות, או לבניינים משותפים וכד' – אבל ברוב האזורים האלה החוק אינו מאפשר זאת.

היוזמות הללו אכן ברוכות, אך נראה שבלי שינוי בחוקים – תרומתן תהיה מוגבלת מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים