Windows 10X – לא רק למחשבים מתקפלים

לפי דיווחים ברשת, גירסת מערכת ההפעלה החדשה והקלה יחסית תוצע גם למחשבים רגילים ● לא צפויה לפני שנת 2020

הושעתה. Windows 10X. צילום: מיקרוסופט

גירסת Windows 10X לא תשמש רק מחשבים מתקפלים. כך עולה מדיווחים שהגיעו לרשת על גירסת מערכת ההפעלה החדשה, והקלה יחסית, שמפתחת מיקרוסופט לצד Windows 10 הרגילה. מערכת זו אמורה להגיע לשוק לא לפני סוף 2020.

ההערכות עד עתה היו, כאמור, ש-Windows 10X תשמש דור חדש של מחשבים, שבדומה לטלפונים יציעו מסכים מתקפלים, אך יהיו מבוססים על מערכת ההפעלה השולחנית. בנוסף, נשמעו הערכות, שמיקרוספט מתכוונת להשתמש בגירסה זו של המערכת כדי לבחון שינויי עיצוב קיצוניים בממשק הכללי, שישולבו בסופו של דבר גם במערכת ההפעלה הראשית.

עתה מתברר, שבמיקרוסופט מתכוונים להציע את הממשק הזה גם למחשבים רגילים, המבוססים על מסך ומקלדת, ואפילו ללא מגע. אחת המטרות העיקריות בממשק החדש היא לאפשר עלייה מהירה וחסכונית יותר במשאבים בעת שמדליקים את המחשב, כולל מעבר ישיר אל מסך ההזדהות ללא צורך בשלב ביניים, מיד עם ההתעוררות ממצב לא פעיל או בעת שמדליקים את המחשב.

הממשק עצמו אמור להיות נקי יותר. כך, לדוגמה, שורת המשימות תכיל רק את הפרטים האלמנטריים, כולל כפתור התחל, בצורה ברורה ונקייה יותר עם חלון הפעלה מינימליסטי, שמשתנה בהתאמה אישית לדרך שבה כל אחד משתמש ב-Windows, ומציע המלצות שכוללות גם אתרים ומסמכים ולא רק יישומים.

גירסת הבטה של Windows 10X אמורה להגיע אל הנסיינים של החברה ברבעון הראשון של 2020, וגירסה סופית, אם אכן תתממש בפועל, תושק כאמור ברבעון האחרון של 2020.

צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים