ג'ף בזוס איבד את התואר האיש העשיר בתבל – אבל רק למספר שעות

מייסד ומנכ"ל אמזון "נפל" למקום השני ברשימת המגה-מיליארדרים, לאחר שמחיר המניות של ענקית המסחר האלקטרוני שלו צנחו ביום ה', עקב פרסום דו"ח רווחים מאכזב, והותיר אותו "רק" עם הון אישי של 103.9 מיליארד דולר ● לאחר מכן הוא שב וכבש את התואר

"הלכו" לו 20 מיליארד דולר מההון. ג'ף בזוס.

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, איבד את התואר 'האיש העשיר בתבל' ביום ה' האחרון – אובדן שסלל את הדרך לביל גייטס לתפוס שוב את המקום הראשון. השינוי חל לאחר שתוצאות הרבעון השלישי של אמזון שפורסמו באותו היום הביאו לכך שבזוס איבד כמעט שבעה מיליארד דולר בשווי המניות שבידיו.

כאמור, לאחר פרסום הדו"ח לרבעון השלישי שלה, שהעיד על ירידות ברווחיות, מניית אמזון צנחה ביום ה' בתום המסחר בבורסה, והותירה את בזוס עם הון אישי בשווי 103.9 מיליארד דולר "בלבד". מאחר שהמייסד השותף של מיקרוסופט שווה כיום 105.7 מיליארד דולר – גייטס עקף את בזוס בראש הטבלה. אך היה זה שינוי זמני בלבד – מניות אמזון חזרו לעלות ביום ו', ואיפשרו לבזוס לסיים את היום בשווי נטו של 111.1 מיליארד דולר, גבוה יותר מ-107.5 מיליארד הדולר של גייטס, ולשוב למקום הראשון והזוהר שלו.

הירידה הרגעית סיימה חודשים ארוכים שבהם הוביל בזוס על גייטס במירוץ לתואר האיש העשיר ביותר בתבל, אם כי לא פגעה בתוארו האדם הראשון עלי אדמות ששוויו נטו עבר את 160 מיליארד הדולר, וזה טרם נשבר או נלקח ממנו, גם לא לזמן קצרצר. הסיבה המרכזית לכך שלבזוס יש כיום הרבה פחות מיליארדי דולרים משהיו בכיסו בעבר היא גירושיו מאשתו מקנזי בזוס לאחר 25 שנות נישואים, והסכם הגירושים שאליו הגיעו שגרם לו להעביר אליה חלק מהונו שאותו עשה אחרי שהשניים נישאו. בזוס העניק למקנזי באפריל האחרון מניות שלו בשווי של כ-35 מיליארד דולר.

גייטס עלה לראשונה ברשימת המיליארדרים הראשונה של פורבס בשנת 1987 עם שווי נטו של 1.25 מיליארד דולר. בזוס הצטרף לראשונה לרשימת 400 האמריקנים העשירים ביותר של פורבס בשנת 1998, שנה לאחר שאמזון הושקה פומבית, לפי הערכת שווי נטו של 1.6 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים