בפעם הראשונה מזה שנתיים: ירידה ברווח הנקי של אמזון

הרווח הנקי של החברה צנח ברבעון השלישי ב-35% - מה שהביא לירידה בשער המנייה ולכך שג'ף בזוס הוא כבר לא האיש העשיר ביותר בעולם ● הסיבה לירידה: השקעות רבות בקיצור זמן המשלוחים ליום אחד בלבד

נקנסה באירופה. אמזון. צילום: BigStock

אחרי שנתיים של עליות ברווח הנקי של אמזון, משתנה המגמה: ברבעון השלישי של השנה, שהחברה פרסמה את הדו"חות שלה לגביו בסוף השבוע, הוא צנח ב-35% ל-2.1 מיליארד דולר. המשקיעים הגיבו בעצבנות והורידו את שער המנייה ביום ו' ב-5%. עם זאת, אתמול (ש') היא שבה לעלות לאורך היום ולאחר מכן ירדה במעט (במסחר שמחוץ לוול-סטריט, שאינה פעילה בסוף השבוע), כך שבסיכום היום, מניית החברה ירדה בקצת יותר מ-1%. כתוצאה מכך ירד השווי של ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון, בשבעה מיליארד דולר והוא איבד את מעמדו כאיש העשיר ביותר בעולם – אבל רק לזמן קצר, עד שהמנייה של אמזון שוב נצבעה בצבע הירוק של העליות.

בהתאם לרווח הנקי, הרווח למנייה צנח ב-36% ל-4.23 דולר. לעומת זאת, ההכנסות הרבעוניות של אמזון עלו ב-23.7% ל-70 מיליארד דולר. יצוין שהמשקיעים התעלמו מהסיבה לירידה ברווח הנקי והסתכלו רק על ההווה: השקעות גדולות של החברה בשיפור שירות המשלוחים שלה, על מנת שניתן יהיה לספק ללקוחות את המוצרים בתוך יום אחד בלבד – מה שצפוי להעלות את המכירות וכתוצאה מזה את ההכנסות שלה. ואמנם, הוצאות החברה גדלו במהלך הרבעון ב-26% ל-67 מיליארד דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה עלו ברבעון ב-25.15% ל-41.3 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-21.7% ל-29 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 41%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-28.1% ל-25.5 מיליארד דולר והרווח צמח ב-18% ל-3.2 מיליארד.

הביצועים של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה היו טובים יותר מאלה שנרשמו ברבעון השלישי. ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-20.12% ל-182.42 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-20.3% ל-193.1 מיליארד. הדבר בא לידי ביטוי בשיפור הרווחיות: זו התפעולית צמחה ב-23.5% ל-10.7 מיליארד דולר וזו הנקייה – ב-18.1% ל-8.3 מיליארד דולר.

באמזון משלימים בימים אלה את ההכנות לעונת הקניות של סוף השנה, שצפויה להתחיל בקרוב. ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה, אמר כי "אנחנו מתכוונים להפוך את עונת החגים לטוב ביותר ללקוחות הפריים שלנו, עם מיליוני מוצרים שיחולקו בעד 24 שעות. השקענו סכומים גדולים כדי לקצר את זמן החלוקה ללקוחות הפריים מיומיים ליום אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים