ליקווידיטי מבית מיטב דש גייסה כסף – כולל ממיצובישי

הסבב הנוכחי של ליקווידיטי עומד על 2.5 מיליון דולר, כאשר קרן MUIP מבית מיצובישי התחייבה להרחיב את ההשקעה שלה לסכום של עד ארבעה מיליון דולר ● בין המשקיעים הנוספים: מיטב דש עצמה

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש. צילום: ניב קנטור

MUIP, קרן הון-סיכון היפנית של MUFG, הקבוצה הפיננסית של תאגיד מיצובישי (שכולל גם את חברת הרכבים הידועה), תשקיע עד ארבעה מיליון דולר בליקווידיטי מבית מיטב דש – כך הן הודיעו היום (ד'). בסבב הנוכחי גייסה הקרן הישראלית 2.5 מיליון דולר מהקרן היפנית, כמו גם ממיטב דש עצמה וממשקיעים נוספים, וסכום ההשקעה הכולל של MUIP בחברה יתבסס על הערכת שווי שתיקבע בסבב הגיוס הבא.

הסכום שגייסה ליקווידיטי יוקדש למימון ההתרחבות הגלובלית ולהאצת פיתוח טכנולוגיית החיתום שלה, שמיועדת לחברות היי-טק, בדגש על אוטומציה של ממשק הלקוח. כמו כן, ב-MUFG מעוניינים ליצור בסיס לשילוב עתידי של הטכנולוגיה בפתרונות המימון שהיא מציעה לחברות היי-טק, כחלק מהתחרות שלה מול הבנקים, ולפתח עם ליקווידיטי פלטפורמות חיתום נוספות.

בליקווידיטי מציינים כי יש להם מודל ייחודי, המבוסס על רכישת תיקי הכנסות עתידיות בחברות, שמאפשר להן לצמוח ללא חוב, ללא שעבודים וללא דילול מניות, ומאפשר למשקיעים ליהנות מתשואה יציבה בפיזור סיכונים גבוה. הקרן משקיעה בחברות בעלות קצב הכנסות שנתיות הגבוה משלושה מיליון דולר, ושמציגות שיעורי צמיחה שנתיים ועקביים של עשרות אחוזים והכנסות מתמשכות.

אקיהיקו אוקמוטו, מנהל ההשקעות הראשי של MUIP, אמר כי "אני בטוח ביכולת של ליקווידיטי לשנות את מודל ניתוח וניהול המימון שמוסדות פיננסיים פעלו לפיו במשך יותר מ-100 שנה. ליקווידיטי לא רק מספקת אמצעי מימון חדש אלא מנסים לשנות את פעילות החברות ולהתאימה לעידן של 'התוכנה אוכלת את העולם', על ידי שימוש בטכנולוגיית הניתוח שיצרה".

לדברי אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, "ליקווידיטי נמצאת בדרכה להיות הבנצ'מרק למודל המימון החדש לחברות עם הכנסות חוזרות. החדשנות היא הן בניתוח החברה הראשוני והן במעקב המקוון השוטף של הלקוחות שלנו. אני מצפה לפעילות המשותפת עם MUIP בהמשך הפיתוח המואץ של ליקווידיטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים