קרן ישראלית חדשה בהיקף של 30 מיליון דולר תשקיע בתחבורה חכמה

מוביליון, שבין מקימיה נכללים אבי פלדמן וחברת ההשקעות נקסוס, תשקיע בטכנולוגיות שנותנות שירותים לנהג ולנוסע, מערכות בקרה וניטור, רכיבי אלקטרוניקה ותקשורת, ניווט, הנעה חשמלית וסוללות

אבי פלדמן ואייל זבידה, ממקימי קרן מוביליון. צילום: יח"צ

קבוצת משקיעים הכריזה היום (ד') כי הקימה קרן שתשקיע בסטארט-אפים בתחומי הרכב העתידי והתחבורה החכמה. שמה של הקרן הוא מוביליון, והיא תגלגל 30 מיליון דולר. בימים אלה היא מצויה בתהליך מתקדם של גיוס כסף.

מקימי מוביליון הם אבי פלדמן, לשעבר מנכ"ל חברת ההשקעות קפיטל נייצ'ר; קבוצת זבידה, מהיבואניות הגדולות של חלקי רכב; וחברת ההשקעות נקסוס אוטומוטיב אינטרנשיונל, שמאגדת יותר מ-140 מפיצים של חלקי רכבים ובעלת מחזור מצרפי של 19 מיליארד יורו בשנה. הטכנולוגיות שאותן היא מחפשת קשורות לסביבת הרכב, בעיקר "לאחר השיווק", כלומר: פתרונות שנותנים שירותים לנהג ולנוסע, מערכות בקרה וניטור, רכיבי אלקטרוניקה ותקשורת, ניווט, הנעה חשמלית וסוללות.

בשלב זה מתעתדת הקרן להשקיע בבין 12 ל-15 חברות שנמצאות בסבב A, ובהמשך היא תבצע השקעות נוספות בחלק מהחברות – הן במסגרת הקרן הנוכחית והן במסגרת קרן המשך שמתוכננת.

מודל השקעה חדש

במוביליון אומרים כי הייחוד שלהם לעומת הקרנות האחרות הוא במודל ההשקעה החדש שהקרן מציעה, שלדבריהם מפחית משמעותית את הסיכון – הן למשקיעים והן לסטארט-אפים, ובמקביל מאפשר האצה של זמן ההגעה לשוק, עד למסחור הטכנולוגיה בתוך כשנתיים עד שלוש, בניגוד לחמש שנים ויותר כיום.

בקרן מציינים במיוחד את החיבור שלה ליצרני ומפיצי חלקי הרכבים שמשמשים ספקים של נקסוס – כאמור, אחת מהמקימים שלה. כך, לפני שמוביליון משקיעה במוצר מסוים, אנשיה יכולים לבצע לו מעין "בדיקת רלוונטיות" בקרב היצרנים הגדולים ולהעריך את הביקוש הצפוי. יתרון נוסף, הם אומרים, בא לידי ביטוי ביכולתה של הקרן לחבר מראש בין המוצר ללקוח הראשוני שמצא בו עניין, ובכך למקד את פיתוחו בהתבסס על צרכי הלקוח והשווקים הרלוונטיים.

גאל אסקריב, מנכ"ל נקסוס, שחבר בוועדת ההשקעות של מוביליון, ציין כי "ההשקעה מאפשרת לנו להוביל בתחבורה החכמה – תחום שיעבור שינויים דרמטיים בשנים הקרובות".

אבי פלדמן, שותף וממייסדי מוביליון, ציין כי "מודל ההשקעה החדש שלנו יספק למשקיעים ערך מוסף והזדמנויות עסקיות מגוונות. הידע והיוזמה שלנו כבר משכו לישראל יצרני רכב גדולים. אנחנו מהווים פלטפורמה חדשה ליצירת שיתופי פעולה עם שחקני ה-Tier-1 והמפיצים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים