שוק ה-PC ממשיך לעלות קלות

חברות מחקרי השוק גרטנר ו-IDC מצאו כי בהשוואה לנתוני אותה תקופה אשתקד, נמכרו כ-1% וכ-3% (בהתאמה) יותר מחשבים השנה ● בסך הכל נמכרו ברבעון השלישי, בממוצע לפי שתי החברות, כ-69 מיליון מחשבים

מה מתרחש בשוק המעבדים למחשבי ה-PC? צילום אילוסטרציה: BigStock

רבעון שני ברציפות ששוק ה-PC מציג עליה קלה, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018, וזאת לאחר רבעון ראשון של ירידות קלות באותה מידה. לפי חברות מחקרי השוק המובילות בתחום, גרטנר ו-IDC, מדובר בעליות של כ-1% וכ-3%, בהתאמה, וסך הכל נמכרו ברבעון השלישי, בממוצע לפי שתי החברות, כ-69 מיליון מחשבים.

למרות ההבדלים במספרים, כמו תמיד, בשתי חברות המחקר מסכימים שהעליות הללו נובעות מכך שארגונים רבים מאמצים בחודשים האחרונים את Windows 10, לאור העובדה שהתמיכה הסופית בהחלט ב-Windows 7 תגיע ב-14 בינואר, 2020. המעבר למערכת ההפעלה החדשה מביא עימו במקרים רבים גם צורך בחומרה חדשה – וזה אומר שדרוג למחשבים מעודכנים, וכמובן עלייה במכירות.

לנובו ממשיכה להוביל את השוק בכל מקרה, עם עלייה ממוצעת של כ-6.5%, ועם נתח שוק של כ-24.7%. גם HP הגדילה שוב את נתח השוק שלה עם צמיחה ממוצעת של כ-7% במונחים של שנה לשנה, והיא במקום השני עם נתח שוק של כ-23%. באופן דומה גם דל נותרה במקום השלישי, עם עלייה ממוצעת של 5.4% ברבעון השלישי של 2019, לעומת הרבעון השלישי של 2018, והיא שמרה על נתח שוק של 16.8%.

אפל שוב, בשני במקרים, נמצאת במקום הרביעי ובשני הדו"חות היא סבלה ירידה: 3.7% לפי גרטנר ו-6.1% לפי IDC למכירות של כ-5 מיליון מחשבים בלבד, ולנתח שוק ממוצע שעומד על כ-7.3%. אייסר, שבמקום החמישי, עלתה לפי גרטנר ב-3.3% לנתח שוק של 6.2%, אבל לפי IDC, המכירות שלה נתחו ב-7.2% אך עם נתח שוק זהה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים