נשים ומחשבים: לילך כהן ציפורי, GE Digital

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לילך כהן ציפורי, מנהלת מוצר בכירה בחטיבת הדיגיטל של ג'נרל אלקטריק

לילך כהן ציפורי, מנהלת מוצר בכירה ב-GE Digital. צילום: שי הנסב

שם: לילך כהן ציפורי.
תפקיד: מנהלת מוצר בכירה בחטיבת הדיגיטל של ג'נרל אלקטריק, GE Digital.
מרכז הפיתוח של ג'נרל אלקטריק בישראל מוביל פיתוח ומחקר בתחומי סייבר, אבטחת מידע, ענן מחשוב וכדומה ללקוחות IIOT (ר"ת industrial internet of things), כמו גם ניהול רווחיות של מוצרים הנמכרים בענן.
ותק בתפקיד: שנה.
תפקידים קודמים: דירקטור בכירה באורקל, מנהלת את המוצר והפיתוח של הענן הפרטי.
מנהלת עסקית של Java לטלוויזיה דיגיטלית ומוצרים מתקדמים בסאן מיקרוסיסטמס.
השכלה/שירות צבאי: ממד"ס מנהלת בכירה של צוותי תוכנה, בוגרת ממר"ם.
תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים.
משפחה: נשואה ואמא לשני ילדים מקסימים, רום (12) והיאלי (9).
מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מימי התיכון תמיד הייתי גיקית של מחשבים. שיחקתי עם תוכנות והייתי הולכת אחרי אחי, גבי, שהיה בוגר ממני והתעניין במחשבים. למדתי מחשבים בתיכון ומאוד אהבתי והמשכתי בצבא לממר"ם ומשם לממד"ס בחיל האוויר, עם שלוש שנות קבע. אחרי הצבא סיימתי תואר מדעי המחשב ובמקביל עבדתי בתור מנהלת סיסטם באמדוקס. מיד אחר כך הצטרפתי לסטארט-אפ אקספנד נטוורקס ובמקביל למדתי מנהל עסקים והתמחתי ביזמות. בהמשך הקריירה הקמתי וניהלתי את ליין מוצרי הטלוויזיה הדיגיטלית בסאן מיקרוסיסטמס וכן את פלטפורמת גאווה לאמזון קינדל ועוד. עם רכישתה של סאן על ידי אורקל הייתי בין מקימי ענן המיחשוב של אורקל, ומאוחר יותר ניהלתי קבוצה גלובלית המובילה את הענן הפרטי של אורקל. כיום, בג'נרל אלקטריק, שמחה להיות לחלק מהחדשנות בעולם ה-IIOT.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לא באופן מובהק. לא הרגשתי בקריירה שלי שהייתה העדפה לגברים, אבל כן היה עלי להביא מחויבות ומסירות ללא פשרות בהרבה מצבים. אני חושבת שהרבה נשים אינן מביאות את עצמן להתמודד ופוסלות את עצמן מראש, בגלל החשש לעמוד במצבים המעמידים את האיזון בין המשפחה לקריירה בקונפליקט. בנושא הזה השוק בישראלי המובל על ידי יזמות צריך מעט להתבגר ולהבין שאיזון יביא ליותר היצע בשוק ולהזדמנויות רבות יותר.
ניהול טוב משלב בין יכולות הבנה של אנשים וטכנולוגיה, ובכך לנשים לעיתים יש יתרון.
האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לאורך הקריירה שלי תמיד הייתי מוקפת בעיקר בבנים, ואף פעם לא ראיתי זאת כחיסרון, האמת – בעיקר יתרון. לא הרגשתי אפלייה עד כה בקריירה, אולם בהחלט בתחום יש צורך להראות את הערך והתרומה בכל זמן נתון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים