יונדאי ואפטיב הקימו מיזם משותף חדש לרכבים אוטונומיים

קבוצת יונדאי תשקיע במיזם 1.6 מיליארד דולר במזומן, ועוד 400 מיליון דולר בהנדסה, מחקר ופיתוח וקניין רוחני ● מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית בחו"ל, ומטרתה להדביק את הישגי יריבותיה בשוק הרכב האוטונומי

תפתחות משמעותית בעולם הרכבים האוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

נדמה שכולם שוקדים במרץ על הקמת מיזמים בהקשר לתחום הנהיגה האוטונומית. כעת התבשרנו על מיזם משותף חדש של יצרנית כלי הרכב הדרום קוריאנית, יונדאי, וחברת הטכנולוגיה האירית אפטיב (לשעבר דלפי אוטומוטיב). מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית בחו"ל, ומטרתה להדביק את הישגי יריבותיה בשוק הרכב האוטונומי.

אפטיב מביאה למיזם את הטכנולוגיות שלה וכ-700 עובדים, יונדאי מצידה – ומטעם חברות הבת יונדאי מוטור, קיאן מוטורס ויונדאי מובוס – 1.6 מיליארד דולר במזומן, ועוד 400 מיליון דולר בשירותי הנדסת רכב, משאבי מו"פ וגישה לקניין רוחני, והשתיים יהיו שותפות בו על בסיס 50%-50%.

עד לשנת 2022, כך על פי המטרה המוצהרת, עתידות החברות לפתח מערכות לנהיגה עצמית ברמה 4 וברמה 5, המיועדות למסחור, במטרה להנגיש את אלה למפעילי ציים של מוניות רובוטיות כמו גם ליצרניות כלי רכב אחרות. המטה של המיזם המשותף, אותו יחלקו החברות, יפעל מבוסטון, ויהיו לו מרכזי טכנולוגי ברחבי ארצות הברית ואסיה.

על פי ההצהרה על המיזם המשותף, אפטיב טוענת כי היא מפעילה כיום יותר ממאה רכבים לנהיגה עצמית, שחלקם מהווים חלק מההיערכות מסחרית בלאס וגאס, ושסיפקה עד היום יותר מ-70,000 הסעות אוטונומיות בתשלום, ושמרה על דירוג של 4.95 מתוך 5.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים