אחד שיודע: כל אחד יכול לענות על שאלות המופנות לאלקסה של אמזון

אמזון פתחה את פלטפורמת מיקור ההמונים שלה, Alexa Answers, לציבור ● משתמשים יכולים לספק תשובות לשאלות של משתמשים אחרים ואף לזכות בנקודות

השבוע פתחה אמזון את פלטפורמת מיקור ההמונים שלה, Alexa Answers, לציבור, מה שמאפשר למשתמשים לקבל תשובות לשאלות שהם מפנים לאלקסה משתמשי אינטרנט שמצטרפים לתוכנית. החל מה-12 בחודש, מי שמפנה שאלה לאלקסה עשוי לקבל תשובה כמו: "בהתאם ללקוח של אמזון…".

בשנה שעברה החלה אמזון את התוכנית לתקופת ניסיון והזמינה אלפי לקוחות להשתתף בה, ולדבריה במהלך הזמן הזה תועדו מאות אלפי תשובות ששירתו מיליוני פעמים את משתמשי אלקסה.

כעת, כאמור, נפתחה התוכנית לכל מי שמעוניין, שיוכל לשלוח תשובות של עד 300 תווים בפלטפורמה של Alexa Answers באמצעות הפורטל האינטרנטי. השאלות המוצגות כוללות את השאלות של משתמשים שאלקסה עדיין אינה יודעת את התשובה עליהן, כמו, למשל: על כמה כלי נגינה מנגן סטיבי וונדר, או מהו זמן השינה הנכון ועוד.

אמזון אף מעודדת אנשים להצטרף לתוכנית באמצעות צבירת נקודות ופרסים ומתן אפשרות לצפות בהשפעה של תשובותיהם.

אחת הסיבות העיקריות של אמזון להתנעת התוכנית היא להתחרות ביריבה העיקרית שלה בתחום הרמקולים החכמים, גוגל. שלא כמו גוגל, שיש לה מיליארדי דפי אינטרנט ממוינים ומאונדקסים לצורך מענה על שאלות, אמזון צריכה לרכוש רישוי ממאות מקורות מידע, ולהשתמש בכלים שונים, כמו לימוד מכונה, כדי לסרוק את אותם מקורות למציאת התשובה המתאימה ביותר. כך, לדברי ביל ברטון, סגן הנשיא של אלקסה, מסוגלת אלקסה לענות על מרבית השאלות, וכעת, הודות לשימוש במיקור המונים, יסייע הדבר להשלים את הפער.

כדי להילחם בניצול לרעה של הפלטפורמה עם תשובות שקריות או ידיעות מזויפות, שילבה אמזון פילטרים אוטומטיים כדי לנפות תשובות גסות או כאלה שיש להן היבטים פוליטיים.

לדברי ברטון, גם עורכים אנושיים יהיו מעורבים כדי להבטיח את איכות התשובות.

בנוסף, במערכת מוטמע גם מנגנון לדירוג תשובות של משתמשים, ואם משתמש מסוים יקבל יותר מדי דירוגים נמוכים – אלקסה תפסיק לאשר את התשובות שהוא מספק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים