דיווח: צוקרברג וסנדברג "מעורבים מאוד" בשליטה בתוכן בפייסבוק

ניטור החומרים המועלים לרשת החברתית הדומיננטית הופך לעניין משמעותי עם התקרב קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב, לקראת קיומן ב-2020, והלך הרוח הוא להדגיש שגם הדמויות הבכירות ביותר בחברה עוסקות בכל "בעיות התוכן" ומעורבות בהן עד זרא

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, וסמנכ"לית התפעול הראשית כמו גם יד ימינו, שריל סנדברג, "מעורבים מאוד" בהחלטות המורכבות של הרשת החברתית הדומיננטית בענייני הסרת או הותרת תכנים על הפלטפורמה, כך על פי דיווח של Yahoo Finance שפורסם אתמול (ב').

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

כשפייסבוק ספגה אש בארצות הברית לאחר הבחירות לנשיאות בשנת 2016 בכל הנוגע באופן השימוש בפלטפורמה לצורכי הקמפיין, סנדברג והבוס שלה חטפו ביקורת קשה. השניים נאלצו להתייצב לספק עדויות בפני מחוקקים, בתוך שהם נשאלים על אודות השיקולים בנוגע לניטור תכני השירות שלהם.

כעת ארה"ב נערכת לבחירות נוספות, שיתקיימו ב-2020, ונראה כי פייסבוק לא מוכנה לקחת סיכונים – סנדברג וצוקרברג מעוניינים ככל הנראה לבנות לעצמם תדמית של צמד מנהלים בכירים ש"מעורבים מאוד" במה שתואר בכתבה ביאהו כ"בעיות תוכן". המסר בנוגע למעורבות המלאה של השניים הועבר בראיון עם שלושה בכירים מפייסבוק, שתפקידם להתמודד עם תוכן – ואשר העידו כי סנדברג וצוקרברג הופכים את התוכן לדבר העומד בראש סדר העדיפויות שלהם כעת.

לפי יאהו, המאמצים שהחברה עשתה לניטור תכנים קשורים בניסיונותיה לקחת יותר שליטה על נושאים כמו דיבור שנאה, פייק ניוז והאקינג על הפלטפורמה, וכמובן – כדי להרגיע כל ביקורת עליה בעקבות מקרים שבהם אלו מותירים חותם.

"המעורבות מאוד עמוקה"

"ההנהגה מעורבת מאוד", אמר ליאהו ג'ון דה-ווין, האחראי על הפעילות הגלובלית של ניהול תוכן, ג'וב שכולל פיקוח על 15,000 העובדים המועסקים כעת במשרה חלקית ועובדי הקבלן שעוקבים אחרי התכנים המועלים לרשת החברתית הדומיננטית. "לכל הפחות, על בסיס שבועי, כולנו יושבים, שלושתנו, כמו גם קבוצה של אנשים אחרים, ושריל ומארק, ועוברים על כמה מהנושאים החשובים ביותר שלנו באותו השבוע, כדי לבדוק ולראות האם אנחנו מבינים את זה נכון". דה-ווין ציין עוד כי "מארק מעורב מאוד בנושאים העמוקים, הקשים ביותר, ובעיקר בענייני המוצר, שאנחנו בוחנים עכשיו, המעורבות מאוד עמוקה".

אפשר שהסיבה להדגשת המצב שבו צוקי וסנדברג מעורבים בכל ניואנס תוכני היא החשיבה שמבקריה הרבים של פייסבוק פשוט מעוניינים לראות יותר "שיטור" ומעורבות מגבוה ברחבי הפלטפורמה שבה פעילים יותר או פחות יותר מ-2 מיליארד בני אדם, ולמרואיינים של יאהו בהחלט היה חשוב להדגיש זאת.

"עם כל דבר שהוא גדול מאוד ושרבים מדברים עליו, אנו נערב אותם לחלוטין", אמרה מוניקה ביקרט, מנהלת תחום המדיניות הגלובלית בפייסבוק, ל-Yahoo Finance בראיון. ביקרט ציינה עוד כי כאשר לא ברור לאנשיה כיצד עליהם להחיל את מדיניות הרשת החברתית, הצוות יעשה לכל הפחות קישור ויכתב את סנדברג וצוקרברג בנידון, על ידי שליחת דוא"ל אליהם. "לעיתים קרובות מאוד, בסופו של דבר יש לנו איתם תכתובת הלוך ושוב לגבי הסיבה שאנחנו מקבלים את ההחלטה שאנחנו מקבלים, ונוודא שהם בסדר עם זה", סיפרה בראיון. 

ננסי פלוסי שיכורה?

שיכרות או סרטון דיפ פייק מזויף? יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, הדמוקרטית ננסי פלוסי. צילום: BigStock

שיכרות או סרטון דיפ פייק מזויף? יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, הדמוקרטית ננסי פלוסי. צילום: BigStock

מקרה לדוגמה, שמשכמותו חוששים ככל הנראה שני הבכירים, אירע כשסרטון של יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, הדמוקרטית ננסי פלוסי, הועלה לפייסבוק במאי האחרון על ידי רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. מדובר על קליפ שעבר ככל הנראה מניפולציה של האטה מכוונת, או אף ממש על סרטון דיפ-פייק, שיצר יוטיובר בריטי. הוא שיווה לפלוסי מראה כאילו היא שיכורה. פייסבוק ספגה ביקורת מצד פלוסי על כך שלא הסירה את הסרטון, החברה מצידה הפנתה משתמשים למקור מקצועי שסיפק הסבר לדברים ולסיבה לעיוות הווידיאו.

אגב, המקרה המסוים הציג למעשה כיצד פייסבוק יכולה מחד לא לסלק תוכן מהשירות, ומאידך לגרום לו להיעלם ביעילות מהפלטפורמה, משום שמי שמחפש כיום את פלוסי השיכורה בפסייבוק לא ימצא את הסרטון.

כך או כך, בכתבה של יאהו צוין כי גם הנשיא טראמפ וגם הדמוקרטים בוחנים את האופן שבו פייסבוק מתמודדת עם "סוגיות התוכן" שלה – אך כי בכיריה מקפידים על "מעורבות עמוקה, מיד ראשונה".

מעניין יהיה לראות מה יקרה אם הצהרות אלו יתבררו כחרב פיפיות, כשדברים ישתבשו בהקשר לעניינים הפוליטיים ההולכים ותוססים בארה"ב וניהול התוכן הרלוונטי בפייסבוק – מה שאינו תסריט מופרך – וכשצוקרברג וסנדברג יצטרכו לקחת בפועל את האחריות ל"שיקולי המערכת" השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים