"ארגונים צריכים לעבור ל-BI בשירות עצמי"

"לא רק מנהלים, כל אחד בארגון יכול להפיק תובנות מהמידע הרלוונטי עבורו בלי תיווך של אנשי ה-IT", אמר אילן גת, מנכ"ל קליק ישראל ● לדבריו, "כך, כל עובד יוכל להפיק את המרב מהנתונים ולא להסתמך על אנשי ה-IT שיחליטו בשבילו מהו המידע שהוא רוצה לקבל"

אילן גת, מנכ"ל קליק ישראל. צילום: ליאת מנדל

"אנשי ה-IT צריכים לטפל בהכנת ובקטלוג מאגרי המידע, אך את הדו"חות צריכים להכין העובדים בשירות עצמי. זה צריך לקרות בכל שדרות הארגון, כל אחד לפי ההרשאות שלו. כך, כל עובד יוכל להפיק את המרב מהנתונים ולא להסתמך על אנשי ה-IT שיחליטו בשבילו מהו המידע שהוא רוצה לקבל", כך אמר אילן גת, מנכ"ל קליק ישראל. גת התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס Qlik Day 2019, שהתקיים אתמול (ב') בסינמה סיטי גלילות.

לדבריו, "יחידת ה-IT צריכה להעניק למשתמשים את היכולת לעבוד בשירות עצמי. כל אחד יכול להוציא את המידע הדרוש לו. זו אחת המגמות הגדולות היותר בעולם ה-BI. משתמשים לא צריכים את הסיוע של ה-IT על מנת להוציא תובנות עסקיות שיאפשרו להם לשפר את העסק. המגמה היא לשפר את אוריינות הנתונים בכל רחבי הארגון".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

חברה עם 48 אלף לקוחות

בדברי הפתיחה שלו על במת הכנס אמר גת כי קליק פעילה ב-105 מדינות בעולם, מעסיקה כ-2,500 עובדים ויש לה יותר מ-48 אלף לקוחות. קליק ישראל, שנמצאת בבעלות קבוצת חילן ואוחזת ב-35% מהשוק, על פי נתוני STKI. היא מעסיקה כ-80 עובדים, עובדת עם יותר מ-20 שותפים עסקיים ויש לה יותר מ-1,400 לקוחות, ובהם למעלה מרבע מיליון משתמשים בארץ.

לדברי גת, "קליק העולמית ביצעה השנה שלוש רכישות, שמטרתן להשלים את שרשרת הערך של עולם המידע ולהיכנס לתחומים שלא הייתה בהם. אחת מהן היא של אטיוניטי – חברה שנוסדה ופועלת בישראל, שמאפשרת לנו להיכנס לנתונים לא מעובדים (Raw Data), לשכפל את המידע ולהפוך אותו מוכן לניתוח ולהפקת תובנות".

"כלי שני שצירפנו בזכות הרכישות השנה יקדם אותנו בתחום ה-Data Catalyst", הוסיף.

גת ציין כי "בעולם של פעם היו נתונים רבים שלא היה ברור מה הם אומרים ולאן הם שייכים. רכישת הנתונים מהמאגרים השונים לתוך הכלי שלנו הופכת להיות כמו רכישה אינטרנטית של בגדים, לדוגמה. יש קטלוג וגוררים לעגלת הקניות את אותם הנתונים שמעוניינים בהם. בעקבות זה, קל מאוד לנתח אותם – צריך רק למשוך את הנתונים הרלוונטיים ולא את כל המאגר, מה שחוסך הרבה זמן".

"תחום נוסף שאליו נכנסנו השנה בזכות הרכישות הוא צ'ט בוטים", אמר. "הדבר מאפשר לבקש מהמערכת, בשפה טבעית (כמו חיפוש בגוגל), נתונים וסיכומי תובנות".

מה חדש בקליק ישראל?

"קליק נמצאת כרגע על התפר של לעבור מחברת BI שעושה ויזואליציה לנתונים לחברה שמארגנת ומפיקה תובנות מכל הערכים של הנתונים, מחלוקת המידע, הבאת המידע וניתוחו ועד ל-ויזואליזיציה של המידע, שמאפשרת לארגונים לקבל החלטות ולקבל יותר ערך מהנתונים. הכלי שלנו יודע לקחת נתונים מובנים – טבלאות, XML וכו'… – ונתונים לא מובנים כגון תמונות, ביטים וכדומה. אנחנו מעלים את הנתונים לפלפורמה אחת ובה מנתחים ומסיקים תובנות. בנוסף, קליק החלה לייצר מוצרים לנישות ספציפיות – עורכי דין, מנהלי שיווק ודיגיטל, סוכני ביטוח ועוד", אמר גת.

מה מאפיין את הלקוחות של קליק בישראל?
"יש לנו מגוון רחב של לקוחות בארץ – החל מסטארט-אפים, שרק התחילו את השימוש במערכת, דרך חברות קטנות ובינוניות ועד לארגונים הגדולים. זוהי שנת הבנקאות ונכנסנו להרבה מאוד בנקים ככלי ה-BI המרכזי. השאיפה שלנו היא להיכנס עם הכלים החדשים שלנו שמכוונים לארגונים גדולים ולרשת את כל הארגון בכלי BI – לא רק למנהלים הבכירים, אלא לאנשים רבים אחרים בו, כגון מנהלי סניפים ומי שנמצא בשטח. יש לנו בישראל כ-20 שותפים עסקיים, בנוסף לאינטגרטורים הגדולים בשוק. השותפים שלנו מפתחים התמחויות ספציפיות, אם זה במגזרים מסוימים ואם בגדלי חברה שונים. בנוסף, בתמיכה שלנו יודעים לתת מענה מלא לצרכים השונים של הלקוחות".

במה אתם שונים עבור הלקוח הישראלי?
"אנחנו מסתכלים רק על החלק החיצוני – הדשבורדים שלנו ושל המתחרים. זה נראה דומה, אלא שיש שלושה הבדלים: ההבדל הראשון הוא ביכולות התחקור וגודל הנתונים שאפשר לנתח. בקליק ניתן לנתח כל גודל של מאגר נתונים ובמהירות גדולה. ההבדל השני הוא נושא ההרשאות – אנחנו יודעים לתת למנהלי הארגון את הביטחון שכל עובד בחברה יכול לראות רק את הנתונים הרלוונטיים לו, עד רמת השדה הבודד. ההבדל השלישי, והמשמעותי ביותר, הוא אבטחת המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים