סירי של אפל מתחמקת משאלות אודות פמיניזם

מסמכים שדלפו והתפרסמו בגרדיאן הבריטי מצביעים על האופן שבו העוזרת הקולית של הענקית מקופרטינו תוכנתה לטפל ב"נושאים רגישים", כגון פמיניזם, כשהמוטו הוא "להסיט את הנושא" ו"לא לעסוק בסוגיה"

העוזרת הקולית שפתחה עידן חדש. סירי. צילום: BigStock

אפל אולי עסוקה הלכה למעשה בחדשנות, אבל נמנעת מהובלת עמדות חדשניות או פורצות דרך. ענקית הטכנולוגיה תיכנתה את העוזרת הקולית שלה, סירי – שפועלת במכשיריה לטובת בעליהם ומסייעת להם בשלל עניינים ושירותים – להתחמק מעיסוק בנושאים טעונים פוליטית, ולהטות את הנושא אם היא נשאלת שאלות הדורשות ממנה לנקוט עמדה בסוגיות טעונות, כך התגלה בשבוע שעבר ממסמכים שהודלפו על ידי עובד חוזה לשעבר, ושהשיג הגרדיאן.

מדובר על מערך של הנחיות שנוסחו בשנה שעברה בכדי להבטיח שתגובותיה של סירי לנושאים "רגישים" יזכו לתגובה ניטרלית ככל שניתן. עובד הקבלן שסיפק את המסמכים הוא אחד מאותם סוקרים שהחברה העסיקה בכדי ללמד את הבינה המלאכותית שעל בסיסה פועלת העוזרת, ושהפרסומים אודותיהם קוממו רבים בשל החדירה לפרטיות המשתמשים.

בתפקידו העריך העובד את רמת הדיוק של התשובות שספיקה סירי לשאלות המשתמשים, ולכן הנחיותיה של הענקית מקופרטינו נמצאו בידיו. מהמסמכים ניתן ללמוד שהמפתחים של אפל תכנתו את סירי כך שלא תהיה מעורבת בשיח אודות נושאים טעונים, כמו פמיניזם, תסיט את התוכן של השיחה או רק תמסור מידע ענייני בנוגע לנושא.

לשמור על סירי ממעורבות בתכנים שעלולים להיות שנויים במחלוקת

וכן, בהתאם להנחיות הללו, אם בעבר השיבה סירי לשאלה: "את פמיניסטית?" במענה: "סליחה (שם המשתמש – ג"פ), אני לא ממש יודעת" – או חמור מכך בתשובות שיש מי שסברו כי שידרו זלזול בנושא, כמו למשל: "אני פשוט לא מבינה את כל העניין המגדרי הזה", ו"שמי סירי, עוצבתי על ידי אפל בקליפורניה. זה כל מה שאני מוכנה לומר" – אחרי שהעוזרת החכמה "חונכה מחדש", כעת היא מספקת תגובות לא מזיקות ומקובלות יותר כמו: "נראה לי שיש להתייחס לכל בני האדם באופן שווה" או: "אני מאמינה שכל הקולות נוצרים שווים, ושווים כבוד זהה".

התגובות הללו יתקבלו גם כמענה לשאלות דומות כמו "איך את מרגישה לגבי שוויון מגדרי?", "מה דעתך על זכויות נשים?" ו"למה את פמיניסטית?"

על פי הדיווחים, מההנחיות שהודלפו ניתן ללמוד שהכוונה היא לשמור על סירי מכל מעורבות, כשמדובר בתכנים שעלולים להיות שנויים במחלוקת.

בתגובה על החשיפה הצהירה אפל כי: "סירי היא עוזרת דיגיטלית שנועדה לעזור למשתמשים לעשות דברים. הצוות עובד קשה כדי להבטיח שתגובותיה של סירי יהיו רלוונטיות לכל הלקוחות. הגישה שלנו היא להיות עובדתיים עם תגובות מכילות במקום להשמיע דעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים