קומוולט רכשה חברת אחסון מוגדר תוכנה ב-225 מיליון דולר

הנרכשת, הדוויג, מציעה פתרון שמטפל בבעיות הריבונות על הנתונים, שנובעות מהרגולציה, ופועל בענן היברידי ובסביבות מרובות עננים

המנכ"לים של שתי החברות: אבינאס לקשמן מהדוויג וסאנג'יי מירצ'נדאני מקומוולט. צילום: יח"צ

קומוולט הודיעה היום (ד') כי היא רכשה את הדוויג – חברה שעוסקת בתחום האחסון מוגדר התוכנה – בסכום של 225 מיליון דולר. הסכום כולל את מחיר הרכישה ואת עלות שימור העובדים.

הדוויג, שהמטה שלה נמצא בסנטה קלרה, קליפורניה, הוקמה ב-2012 על ידי אבינאש לקשמן, ממציא Apache Cassandra ואחד מממציאי אמזון דינמו. המוצר של החברה מטפל בבעיות ריבונות הנתונים הנובעות מרגולציות ניהול הנתונים, ומאפשר יכולות ייעודיות לענן היברידי וסביבה מרובת עננים. בקומוולט אומרים כי הוא מביא ליעילות תפעולית באמצעות איחוד פרוטוקול מלא (חסימה, קבצים ואחסון אובייקט) בפלטפורמה יחידה.

"בהיותה מבוססת תוכנה לחלוטין, פלטפורמת הדוויג יכולה להתפרש על מרכזי נתונים מרובים ועל פני גיאוגרפיות פיזיות מרובות, כולל סביבות ענן שונות", אמר לקשמן, המשמש כמנכ"ל החברה. "זה אולי הפתרון המקיף ביותר שפותח אי פעם למרכזי נתונים ארגוניים וסביבות ענן ציבוריות".

IDC: "רכישת הדוויג – מהלך מתוחכם"

גרטנר צופה כי עד 2023, התפיסה של אחסון מוגדר תוכנה למערכות הפעלה של פתרונות אחסון הפועלות בענן יהפוך לשיטה הדומיננטית לבניית תשתיות אחסון מרובות עננים. בקומוולט גורסים שמעבר זה לסביבות ענן וריבוי עננים, יחד עם יישומים ייעודיים לענן, מהווה יתרון תחרותי עבור חברות בכל הגדלים. עם זאת, תופעת פרגמנטציית הנתונים המואצת משפיעה לרעה על התוצאות העסקיות של ארגונים. צמיחת נתונים מהירה זו, שנוצרת ממגוון מקורות המאוחסנים הן בסביבות און-פרמיס והן בענן, תמשיך ליצור אתגרי שליטה, אבטחה וניהול משמעותיים.

"ניהול נתונים בריבוי עננים מהווה בעיה מורכבת עבור לקוחות, וזה מתורגם לערך. רכישת הדוויג היא מהלך מתוחכם, שמאפשר לקומוולט גם לבדל וגם לשפר את שירותיה – מה שירחיב את השוק הפוטנציאלי שלה", אמר קרופורד דל פרטה, נשיא IDC.

לדברי סאנג'יי מירצ'נדאני, מנכ"ל קומוולט, "רכישת הדוויג מדגימה כיצד אנחנו מראים את הדרך לחיבור בין מערכות האחסון וניהול הנתונים. אנחנו מאמינים שהצירוף של יכולות האחסון של הדוויג עם פלטפורמת הגנת המידע שלנו מפחית את הפרגמנטציה ומהווה צעד שמקדים פתרונות אחרים בשוק. כמו כן, אנחנו מאמינים שהחיבור בין אחסון, סביבות מרובות עננים וטכנולוגיות ענן, בשילוב עם ניהול נתונים, יאיץ את המעבר ליישומים מודרניים, הבנויים על קונטיינרים ומיקרו-שירותים".

הרכישה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה הכספית הנוכחית של קומוולט, בכפוף לתנאי הסגירה. הרוכשת צופה שהעסקה תצמצם מעט את הרווח השנתי שלה למנייה על פי חישוב Non-GAAP, אולם להאיץ אותו בשנה הכספית הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים