יומן גוגל משדרג את תכונת "שעות עבודה" ובקרוב – הספאם יעלם

משתמשים יוכלו להגדיר זמנים שבהם הם זמינים לעסקים וכך לתאם פגישות יותר בנוחות ובלי מבוכה ● בנוסף הענקית פרסמה כמענה במדור Calendar Help שלה הודעה שהיא מכירה בתופעת הספאם בלוח השנה, והבטיחה טיפול מהיר בה

כמו שאומרים, תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לוח השנה של גוגל שדרג את תכונת "שעות עבודה" שקיימת בו, כך שתהיה יותר יוזמת, בולטת ומופעלת כברירת מחדל.

תכונת שעות העבודה ביומן של גוגל מאפשרת למשתמשים לקבוע את השעות שבהן הם זמינים לעבודה מדי יום. כאשר מתזמנים פגישה באפליקציה, גוגל תבחין מעכשיו בשעות שהוגדרו כשעות עבודה בלוח השנה, כך שהקולגות (ואם יש אז גם המזכיר/ה), יוכלו לדעת מתי הכי טוב לעבוד מול המשתמש המסוים.

החידוש אמור להקל על כל המעורבים בדבר למצוא את הזמן המתאים לפגישה, ולעזור לוודא שהמפגשים נקבעים בשעות נוחות שמתאימות לכל המשתתפים.

פגישות עסקיות - לא קל לתאם אותן. צילום אילוסטרציה: BigStock

פגישות עסקיות – לא קל לתאם אותן. צילום אילוסטרציה: BigStock

לוח השנה גם יתריע בפני המשתמש כשהוא קובע אירוע עסקי למספר אנשים, אם המפגש נופל מחוץ לשעות העבודה של אחד מהם. בהודעה ייכתב: "יש אנשים שעלולים לדחות", וזו תופיע מעתה לאחר אישור ההתרעות בג'ימייל, ותציין את השעות הבעייתיות. בחלק מהמקרים אפשר שהמשתמשים יראו אייקון מזוודה סגול שעליו קו חוצה, מוצמד לבשורה "מחוץ לשעות העבודה".

התכונה במתכונתה הנוכחית אמורה להיות פשוט שימושית ולמנוע את הסרבול או אי הנוחות לסרב לפגישות בשעות שבהן יש מי שמעדיף כבר ללכת הביתה ולסיים את יום העבודה.

השינוי במתכונת הנוכחית הוא שעד כה היה צורך להפעיל את ה-Work Hours בהגדרות האפליקציה, ומעכשיו, כפי שדיווח 9to5Google, שעות העבודה מופעלות כברירת מחדל – גם אם המשתמש לא בישר לאפליקציה בדיוק מתי הוא מגיע ועוזב את מהמשרד בכל יום, או מתי הוא פעיל עסקית אם לאו, במקרה שהוא עובד מהבית.

מה שיקרה פשוט הוא שכשהעדכון של התכונה יגיע, לוח השנה של גוגל יעריך מתי יום העבודה של המשתמש המסוים מתחיל ומסתיים, בהתבסס על פגישות קודמות ופעילות עסקית, ויציג זמנים אלו בחלון מוקפץ. אם הניחוש המושכל של הלוח לא לגמרי מדויק, יוכלו המשתמשים לערוך אותו בהתאם לרצונם.

כלי שעות העבודה המעודכן מופעל כעת כבר בעבור משתמשי G Suite ויגיע בקרוב גם למי שעושים ב-Google Calendar שימוש חינמי.

סוף לספאם שמקורו במיילים בג'ימייל

בנוסף הגיעה סופסוף הכרה מגוגל שהיא מודעת לבעיה מתמשכת של ספאם שמציף את לוח השנה שלה ושכעת היא פועלת לטפל בתופעה המטרידה.

התופעה של הספאם החלה, כך מסתבר, מאז שביוני נוספה לג'ימייל הגדרת ברירת מחדל שניתן לנצל בכדי להזמין באופן אוטומטי מקבלי דואר אלקטרוני לאירועים. באופן ספציפי, הגדרה זו מאפשרת ל-Gmail ליצור אוטומטית פריטי לוח שנה מכל מייל המכיל מידע על אירועים מתאימים, גם אם הודעות הללו מסומנות כדואר זבל.

גוגל לא התייחסה לנושא עד כה, למרות שלל תלונות שהלכו ונערמו בפורומי הסיוע שלה, כמו גם לא ספיקה עדכונים שבכוונתה לתקן זאת, ומשתמשי ג'ימייל נאלצו להשבית במקום זאת את יצירת האירועים האוטומטיים לחלוטין (דבר שעדיין ניתן לבצע עד שהתיקון יגיע).

כעת סופסוף קיבלנו התייחסות כשאתמול (ג'), בדף התמיכה שלה, גוגל פרסמה שהיא "מודעת לספאם המתרחש ב-Calendar ועובדת במרץ בכדי לפתור את הבעיה". החברה הבטיחה לעדכן באותו שרשור תמיכה ברגע שיהיו לה חידושים בנדון. נמתין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים