ארגון פתחון לב פותח במבצע לראש השנה – בדגש על ההיי-טק

בארגון מבקשים לגייס את הקטר של המשק להיות הקטר גם במבצע חלוקת המזון שלהם, לקראת החג הכי דומיננטי בשנה

מבצע אריזת סלי מזון בפתחון לב. צילום: טל שובל

ראש השנה, וארוחת החג בפרט, הנם מועדים שמחים עבור חלקנו, עם התכנסות משפחתית אל מול שולחן האוכל, מטעמים, מתנות ושירים. אך לצערנו, לא עבור כולם זה כך. על פי דו"ח העוני שפרסם הביטוח הלאומי בתחילת ינואר, ישראל נמצאת בראש המדינות המפותחות בשיעור העוני הקיים בה, עם 1,780,500 נפשות שחיות בדלות.

פתחון לב הנו ארגון א-פוליטי, ללא כוונות רווח, שפועל מזה 20 שנים לשבירת מעגל העוני הבין דורי בישראל, ומסייע מדי שנה ל-160 אלף איש, ללא הבדל דת, מין, גזע ולאום. על מנת לממש את החזון שלו, פועל הארגון בשלושה טווחים:

בטווח המידי – מתן סיוע הומניטרי למשפחות נזקקות: חלוקת סלי מזון, ביגוד, הנעלה, שירותי מספרה, סיוע משפטי, סיוע סוציאלי ועוד.

בטווח הארוך – תכנית 7: תכנית חינוכית המלווה בני נוער וצעירים מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית בשבע השנים הקריטיות של סיום התיכון, הצבא והשנה הראשונה שלאחר השחרור, ומעניקה להם את הכלים הנדרשים להתפתחותם כבוגרים מועילים לחברה ולעצמם.

בטווח האסטרטגי – קידום חוק פתחון לב למאבק בעוני: קידום פעולה ברמה הלאומית-ממסדית, שתוביל לצמצום משמעותי בהיקף העוני בישראל.

בלי תרומות – המבצע לא יתקיים

כמדי שנה לקראת ראש השנה, פתחון לב יוצא במבצע חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות, וללא תרומה של אזרחים טובי לב, הדבר לא יצא לפועל. השנה, שם הארגון דגש על גיוס ענף ההיי-טק הישראלי, המהווה נתח משמעותי מהשוק הישראלי, וביכולתו לייצר שינוי עצום בחברה בדרכים רבות. פתחון לב מציע לכל חברה אופציות שונות לשיתופי פעולה, ימי התנדבות, הסבת המשרד ליום אחד לאזור אריזת סלי מזון ועוד. לתיאום שיתופי פעולה ניתן לפנות במייל. כמו כן, ניתן לתרום דרך האתר או בטלפון 5068*.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, אמר כי "בראש השנה, חלק נכבד מהאוכלוסייה לא יכול להרשות לעצמו לחגוג בכבוד, וזקוק לסיוע במזון בכדי למלא את שולחן החג. אנחנו חיים במדינה שבה יש תרבות של יש ותרבות של אין, והן חיות זו לצד זו. עלינו, המשתייכים לתרבות ה-יש, מוטלת החובה כלפי המשפחות הנזקקות, שנקלעו למצב של עוני ורעב. אסור לנו להזניח אותן ועד שתבוא הישועה בדמות טיפול בעוני מצד הממשלה, החובה המוסרית של כולנו, לרבות תעשיית ההיי-טק הישראלית, לא להשאיר אדם רעב כלשהו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים