כללים חדשים לעובדי גוגל: אסור להתווכח על פוליטיקה

בסוף השבוע פרסמה גוגל כללי קהילה חדשים, שמנחים את העובדים על מה מותר להם לדון בזמן שהותם בעבודה, ובעיקר – על מה אסור ● בהוראת המנכ"ל סונדר פיצ'אי, "אסור לבזבז זמן עבודה על ויכוחים בנושאים לא קשורים"

כבר לא מקום עבודה נחשק? מטה גוגל הצבעוני במאונטיין וויו. צילום: BigStock

בסוף השבוע פרסמה גוגל כללי קהילה חדשים, שמנחים את העובדים על מה מותר להם לדבר בזמן שהותם בעבודה, ובעיקר – על מה אסור.

בהתאם למסמך הכללים החדשים, שנשלח לעובדי החברה מאת המנכ"ל, סונדר פיצ'אי, "הפרעות ביום העבודה, שמובילות לוויכוח סוער בנוגע לנושאים פוליטיים או לחדשות", אינן בונות קהילה, ואי לכך, העובדים צריכים "להימנע משיחות שמשבשות את מהלך העבודה או מפירות בדרך כלשהי את מדיניות העבודה של גוגל".

"אחריותנו הראשונית היא לבצע את העבודה שכל אחד נשכר לעשות, ולא לבזבז זמן עבודה על ויכוחים בנושאים לא קשורים", מוצהר במסמך המדיניות.

כיצד תדע החברה אם ויכוח פוליטי נחשב ל"סוער", או "משבש"? לפי דובר החברה, צוות ניהול הקהילה יצטרך להעריך זאת. אחראי קהילה יתבקשו לפקח על שיחות בפורומים קבוצתיים ו"יתערבו ויכוונו את השיחות, או במקרים מסוימים אפילו יסגרו או ימחקו את כל שרשור השיחה", ציין הדובר, והוסיף, כי מנהלי הקהילה בדרך כלל ינסו קודם להדריך את העובדים לפני שינקטו נגדם צעדים משמעתיים.

בנוסף, החברה יצרה גם "כלי איתות מרכזי", שיאפשר לעובדים לדווח על הערות.

עוד לפי הקווים המנחים החדשים, "עובדי גוגל יכולים לדון או להביע בצורה מכובדת חששות או שאלות בנוגע לפעילויות של החברה", אבל תוך המלצה לנקוט זהירות בעשותם כך. "הבטיחו שאתם מדברים על בסיס מידע טוב", מנחה המסמך. "אל תניחו שאתם יודעים את הסיפור המלא, ותדאגו לא למסור הצהרות שגויות או מטעות בנוגע למוצרים או לעסקים של גוגל, שיכולות לערער את האמון במוצרינו ובעבודה שאנו עושים".

הקווים המנחים החדשים מעידים על שינוי מהותי במדיניות התרבות הפתוחה שגוגל קיימה בעבר, שגם עוררה כמה בעיות במהלך השנים האחרונות. נראה כי הם מכוונים בעיקר "לצנן" את האקטיביזם של עובדי החברה, לאור המחאות שהביעו העובדים נגד מעורבותה של גוגל בתוכנית רחפני ה-AI של הפנטגון, נגד מעורבות החברה במנוע חיפוש מפוקח בסין ונגד הטיפול הלקוי של החברה בהטרדות ובתקיפות על רקע מיני .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים