גוגל גו – אפליקציית החיפוש במתכונת הקלה – מגיעה ל-Play Store

מנוע החיפוש בגרסת הלייט שלו היה זמין עד כה רק בשווקים מתעוררים, בהם המכשירים הניידים לרוב פשוטים יותר ולא מאפשרים הפעלת יישומים כבדים וגדולים, אבל כעת ה-Google Go זמין בכל העולם

קישורי שותפים ואסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש מורידים את איכות תוצאות החיפוש.

בשנת 2017, לאחר חודשים של בדיקות בטא, פרסמה גוגל גרסת לייט לאפליקציית החיפוש שלה, גוגל גו שמה. בתחילה היא הפיצה אותה רק ב-29 שווקים מתעוררים, ביניהם במדינות אנגולה, אינדונזיה או הפיליפינים. עד כה צברה Google Go רק כמה מיליוני משתמשים, כך על פי הענקית ממאונטיין וויו, ואילו נתוני Sensor Tower מעידים כי האפליקציה הורדה כ-17.5 מיליון פעמים בלבד ברחבי העולם עד היום. עכשיו זה עומד להשתנות, כי גוגל מכניסה את אפליקציית החיפוש בגרסתה הפשוטה והקלה יותר לכל העולם, ומאשרת לכל דורש ומשתמש אנדרואיד לזכות בשימוש בה אחרי הורדה פשוטה מה-Play Store.

היישום גוגל גו מיועד ראש וראשון למי שמעוניין במנוע חיפוש שיתפוס פחות מקום על הסמארטפון מאשר אפליקציית החיפוש המסורתית של החברה. נכון לעכשיו, האפליקציה היא בגודל של קצת יותר משבעה מגה-בייט, לאחר שבהתחלה הייתה בעלת נפח של חמישה מגה-בייט בלבד, כך לפי TechCrunch.

Google Go - מנוע הרזה והקליל כבר בחנות גוגל. צילום מסך

Google Go – מנוע הרזה והקליל כבר בחנות גוגל. צילום מסך

אחת הסיבות שגוגל גו גדלה מעט יותר מבראשית דרכה היא תכונת Lens, שהחברה דיווחה על הכנסתה ליישום ב-Google I/O 2019. הפיצ'ר מאפשר לתרגם טקסטים שצולמו באמצעות המצלמה, לחפש מילים מתאימות, או לשמוע הקראת טקסט, וזאת באמצעות פונקציית קריאה מבוססת בינה מלאכותית.

גוגל מסבירה את הבחירה שלה להציע את היישום כעת לכולם בכך שמשתמשים לפעמים נאבקים עם בעיות חיבור, אפילו בשווקים מפותחים, למשל בדרכים כפריות מבודדות.

Google Go היא רק אחד מכמה אפליקציות של גוגל שקיבלו מתכונת לייט, כשבסל הקל נכללות גם YouTube Go, Files Go, Gmail Go, Google Maps Go, Gallery Go ואפילו Google Assistant Go, שהוא ככל הנראה עוזר קולי רזה וקליל בהרבה מהעוזר הדיגיטלי הסטנדרטי מבית גוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים