פורשה הגרמנית השקיעה 2 מיליון דולר בטריאיי הישראלית

"אנחנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה, שסוללת את הדרך בעבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי", אמר מיכאל שטיינר, חבר בוועד המנהל למו"פ בפורשה בהתייחסו ליכולות החדשניות שפיתחה טריאיי

TriEye

חברת הסטארט-אפ הישראלית טריאיי, שפיתחה טכנולוגיית חישה שמאפשרת ראייה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, מרחיבה את סבב גיוס A מ-17 מיליון ל-19 מיליון דולר, בעקבות השקעה של 2 מיליון דולר מטעם חברת מכוניות היוקרה הגרמנית פורשה. הכספים ישמשו את החברה לגיוס עוד אנשי פיתוח על מנת להאיץ את הפיתוח והתפעול בחברה. כולל גיוס סיד של 3 מיליון דולר, החברה גייסה עד כה סכום כולל של 22 מיליון דולר.

ההשקעה של פורשה מבוססת על מדיניות ההשקעה של ענקית הרכב מגרמניה, אשר מחפשת השקעות אסטרטגיות במודלים עסקיים הקשורים בחוויית לקוח, ניידות וסגנון חיים דיגיטלי, לצד טכנולוגיות עתידיות דוגמת אינטליגנציה מלאכותית, בלוקצ'יין, מציאות וירטואלית ומציאות רבודה. יצרנית מכוניות הספורט Porsche, באמצעות פעילויות ההון סיכון שלה, משקיעה בחברות חדשות שנמצאות בשלבים מוקדמים ובשלבי צמיחה.

מצלמת SWIR – תציל חיים בכבישים

טריאיי הוקמה ב-2017 על ידי אבי בקל, המשמש כמנכ"ל החברה, עומר קפח, המשמש כסמנכ"ל המו"פ ופרופ' אוריאל לוי – המנהל הטכני של החברה, אחרי כ-10 שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה, שביצע פרופ' לוי באוניברסיטה העברית. החברה הצליחה לפתח מצלמת SWIR (אינפרה-אדום באורך גל קצר) ברזולוציית HD, בעלות מזערית, ובגודל קטן יותר ביחס לטכנולוגיות הקיימות, והוכיחה שהטכנולוגיה עובדת וניתנת לייצור המוני.

מצלמת ה-SWIR שפיתחה טריאיי צפויה להגיע לשוק ב-2020, ומיועדת להצלת חיים בכבישים. המצלמה תאפשר למערכות ADAS ולרכבים אוטונומיים להשיג יכולות ראייה באיכות HD בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר ערפל, אבק או חושך, שבהם מצלמות סטנדרטיות אינן מסוגלות לראות. גם כאשר משלבים מספר פתרונות חישה דוגמת מכ"ם, lidar ומצלמה, לא ניתן כיום לאתר ולזהות עצמים בוודאות גבוהה בלילה או בתנאי ראות קשים נפוצים – לדוגמה, אדם הרוכב על אופניים בערפל.

"חברת TriEye, תחת ניהולו של צוות חזק ומנוסה מאוד בתחומי הננו-פוטוניקה, החיישנים, והלמידה העמוקה, מפתחת טכנולוגיה מבטיחה", אמר מיכאל שטיינר, חבר בוועד המנהל למו"פ בפורשה. "אנחנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה, שסוללת את הדרך בעבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי. מצלמת ה-SWIR של TriEye משחקת תפקיד מפתח בתהליך הזה: היא מציעה רמת בטיחות גבוהה יותר במחיר תחרותי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים