נשים ומחשבים: ראן אסולין, ביטס אוף גולד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ראן אסולין, מפתחת פול סטאק בביטס אוף גולד

ראן אסולין, מפתחת פול סטאק, ביטס אוף גולד. צילום: יח"צ

שם: ראן אסולין.  

תפקיד: מפתחת פול סטאק, ביטס אוף גולד.

ותק בתפקיד: 9 שנים בתחום, שנה בביטס אוף גולד, ברוקראז' למטבעות דיגיטליים.

תפקידים קודמים: מפתחת פול סטאק בטראקס, יוצאת חיל המודיעין בתחום ה-System.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במכללה למנהל במדעי המחשב, בוגרת קורס תכנות של ממר"מ.

סטטוס משפחתי: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אמא שלי דחפה אותי להגשים את עצמי במקום בו אוכל להיות עצמאית כלכלית, ומאז אני בוחרת בתחום בכל יום ושמחה על הבחירה הזו. אני אוהבת את האתגרים, את ההתפתחות המקצועית והאישית, ובעיקר – את ההצלחות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בתור מתכנתת צעירה אני יכולה לומר שיש פערים. נשים מרוויחות פחות, נשים מגיעות למקצוע מנקודת נחיתות. יש סטיגמה שמרוחה על התחום – את צריכה להיות גאון וגבר, כדי להצליח. ונשים, לא עונות לפחות על 50% מהקריטריון הזה, אז חלקן פשוט מתרחקות מהתחום או מוותרות מראש, וחבל.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? באופן אישי לא הרגשתי אפליה, לא בביטס אוף גולד ולא בחברה הקודמת בה עבדתי. אבל יש כאן מעגל שחייב להישבר. זה לא מקצוע של האולד בויז. תכנות הוא מקצוע נגיש, ולא צריך להיות מדענית זוכת פרס נובל או טיורינג כדי להתחיל לכתוב קוד. אבל בפועל, נשים מגיעות חסרות ביטחון לראיונות בתחום, כי הן בטוחות שהגברים כולם סטיב ווזניאק על ריטלין. בעיניי יש ערך מוסף לנשים בתחום: משמעת עצמית, אסטתיקה ויצירתיות. יש כאן מקום לסדוק את תקרת הזכוכית, ואני מקווה שיותר נשים יעשו את הצעד ויכנסו לתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם חלאולאו

    ראן אישה מאוד סוחפת ומעניינת ,בחירה טובה!

אירועים קרובים