הרבעון של סלקום: ירידה בהפסד הנקי, ההכנסות – ללא שינוי

החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 5% בהפסד הנקי ● לעומת זאת, במחצית הראשונה הוא זינק ב-70% ● מספר מנויי הסלולר החדשים עמד ברבעון על 45 אלף

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום הציגה ברבעון השני של השנה תוצאות מעורבות בסעיפים העיקריים (ההכנסות והרווח הנקי) ובמחצית הראשונה – מגמות שליליות; כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה הבוקר (ה').

בצד החיובי, מספר מנויי הסלולר רשם עלייה רבעונית יפה, של 45 אלף איש, ומספר מנויי סלקום TV גדל ב-12 אלף. בנוסף, החברה הקטינה ברבעון את ההפסד הנקי שלה ב-5.41% ל-35 מיליון שקלים ואת ההפסד למנייה בשיעור גבוה אף יותר – של 16.67% – ל-30 אגורות בלבד. לעומת זאת, במחצית הראשונה זינק ההפסד הנקי של החברה ב-70% ל-51 מיליון שקלים. זאת, מאחר שההוצאות עלו ב-1.11% ל-1.83 מיליארד שקלים ולעומת זאת ההכנסות ירדו ב-0.65% ל-1.85 מיליארד. הרווח התפעולי החצי שנתי צנח ב-68.09% ל-15 מיליון שקלים.

ברבעון השני, ההוצאות רשמו ירידה של 1.94% ל-914 מיליון שקלים וההכנסות קטנו ב-0.76% ל-920 מיליון. חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות משירותים עלו ב-0.1% והסתכמו ב-695 מיליון שקלים, ומכירות הציוד וההכנסות הכלליות האחרות ירדו ב-3.44% ל-225 מיליון.

עוד מעלים הנתונים שההוצאות הגולמיות של חברת התקשורת רשמו עלייה של 0.6% ל-679 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-4.37% ל-241 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 26.2%. ההוצאות התפעוליות קטנו בתקופה זו ב-8.56% ל-235 מיליון שקלים, מה שסייע לחברה לעבור לרווח תפעולי של שישה מיליון שקלים לעומת הפסד של חמישה מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

"ההפסד הרבעוני – בגלל עלויות המימון"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "לצד התחרות העזה בשוק התקשורת, הקבוצה נמצאת בתנופת עשייה משמעותית וממשיכה לפתח את מנועי הצמיחה העתידיים שלה. לפני מספר ימים הודענו על השלמת עסקת ההשקעה ב-IBC ומכירת הסיבים שפרסנו בשכונות מגורים לחברה זו, כך שהיא נמצאת בפוזיציה מצוינת להמשיך בפריסת סיבים מהירה".

שטרן הדגיש את הנתונים המעודדים, לדבריו, שקיימים בדו"חות הכספיים, בהם "יציבות בהכנסות זה מספר רבעונים ברציפות, גידול ב-Adjusted EBITDA לעומת הרבעונים הקודם והמקביל, ותזרים מזומנים נטו חזק, שעמד בחציון הראשון על 101 מיליון שקלים". "עם זאת", ציין, "עלויות המימון הכבידו על החברה גם ברבעון זה והביאו אותנו לסכם את הרבעון בהפסד. אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה של סלקום לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים וחזקים יסייעו למצבה הפיננסי של החברה".

"מצבה הפיננסי של סלקום יציב ואיתן", סיכם שטרן. "על אף שדירוג החוב של החברה ירד לרמה A, שהינו עדיין דירוג גבוה, החברה מייצרת תזרים מזומנים חיובי ומחזיקה יתרת מזומן של כ-1.3 מיליארד שקלים נכון לסוף הרבעון, נזילות גבוהה ונגישות לשוק ההון בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים