אמסלם: "הממשלה לא תתערב בשוק הסלולר, הוא יתאזן לבד"

שר התקשורת אמר את הדברים בטקס קבלת הרישיון המתוקן של מיזם הסיבים האופטיים IBC ● זאת, על אף שבשבוע שעבר הודיע המשרד על הקמת ועדה לבחינת מצב שוק הסלולר

חברת IBC קיבלה היום (ד') את רישיונה המתוקן בטקס חגיגי שהתקיים במעמד שר התקשורת, דוד אמסלם, ובכירי חברת החשמל, סלקום וקרן תש"י (תשתיות ישראל).

שר התקשורת ציין בטקס את החשיבות שהוא רואה בשיפור תשתיות התקשורת במדינה והדגיש את עקרון האוניברסליות שהמשרד מבקש להטמיע, כדי שכל אזרח במדינה יזכה לסיב אופטי עד הבית, כולל יהודה ושומרון. בהתייחסו לשוק הסלולר בישראל ציין השר, כי זהו מגזר פרטי שהממשלה לא מתערבת בו, אך מעודדת תחרות, ו-"השוק יתאזן לבד, כמו שנהוג בשווקים בעולם". למרות דבריו אלה, ראוי לציין כי בשבוע שעבר הודיע משרד התקשורת על הקמת ועדה לבחינת שוק הסלולר. עוד ציין השר, כי דור 5 מסמל מהפכה עולמית בכל תחומי החיים – מתעשייה ותחבורה ועד בריאות, ואמר, כי אם ישראל לא תצטרף אליה היא תהיה "מדינת עולם שלישי".

יפתח רון טל, יו"ר חברת חשמל, אמר כי הוא מתייחס למיזם ככזה בעל חשיבות לאומית, וקרא לפרטנר והוט להצטרף אליו "וביחד לייצר אלטרנטיבה אמיתית שתאפשר לכולם ליהנות".

עמי אראל, יו"ר סלקום, ציין את הקושי שבהתמודדות מול שני "מונופולים דורסניים", כדבריו, בזק והוט, ואמר, כי "היום הוקם גוף מתחרה רציני, שיש לו כבר 300 בתי אב נגישים", עם צפי של מיליון בתי אב לעוד שלוש שנים, והזמין גם הוא חברות אחרות להצטרף למיזם באותם התנאים שסלקום תקבל.

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ציין בטקס כי הצריכה בתעבורת הנתונים הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, כמו גם מספר ההתקנים המחוברים בכל בית, שעלה מארבעה לשמונה מכשירים בשנה האחרונה. "המשמעות היא", אמר, "שאנו צריכים להתאים את החזון שלנו כדי להיערך לכך, ואת זאת אנו עושים בכל הפעילויות האחרונות שלנו, כולל זו, לצד ההחלטה על מעבר ל-IPv6 ופרסו מכרז תדרי דור 5".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים