מטריקס: גידול בכל המדדים בתוצאות הרבעוניות והחצי שנתיות

מטריקס פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון השני ולששת החודשים הראשונים של 2019 עם גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח הנקי כאחד ● מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה: "התוצאות מביאות לידי ביטוי את המשך הצמיחה בתחומי הליבה שלנו ובתחומים חדשים, הן באמצעות גידול אורגני והן באמצעות מימוש אסטרטגיית הרכישות והמיזוגים"

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מטריקס פרסמה הבוקר (יום ג') את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2019 ולששת החודשים הראשונים של השנה, והציגה גידול דו-ספרתי בכל המדדים המרכזיים בהשוואה לרבעון המקביל ולתקופה המקבילה אשתקד: הכנסות, רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי ו-EBITDA. התוצאות בולטות במיוחד לאור העובדה, שמספר ימי העבודה ברבעון היה נמוך בכ-2.5% בהשוואה לאשתקד בגין החגים שחלו במהלך הרבעון, כמו גם יום בחירות.

במהלך המחצית הראשונה של השנה גדלו ההוצאות הכלליות ב-12.59%, ל-1.62 מיליארד שקל. ההכנסות גדלו ל-1.74 מיליארד שקל. במהלך אותם שישה חודשים הרווח התפעולי גדל ב-16.8%, ל-119.39 מיליון שקל,  והרווח הנקי גדל ב-9.4%, ל-75.8 מיליון שקל.

הגידול במכירות נובע מגידול בפעילות ואיחוד לראשונה של דנה הנדסה ושל מידעטק טכנולוגיות מידע החל מחודש מרץ 2019.

במהלך הרבעון השני גדלו ההוצאות הגולמיות ב-16.19%, ל-760.08 מיליון שקל, והרווח הגולמי עמד על 125.97 מיליון שקל, שמשקפים עלייה של 13.7%. הרווח הגולמי השולי עמד על 14.2% לעומת 14.3% ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון גדלו ההוצאות התפעוליות ב-189.76%, ל-66.64 מיליון שקל, הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-18.4%, לכ-59.3 מיליון שקל. גידול חד נרשם ברווחיות של מטריקס בשני מגזרי הפעילות המהווים את ליבת הפעילות של החברה בישראל ובארה"ב. הרווח התפעולי במגזר פתרונות ושירותי טכנולוגיית מידע, ייעוץ וניהול בישראל בששת החודשים הראשונים של 2019 גדל בכ-24.6%, לכ-60.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי בתקופה במגזר פתרונות ושירותי טכנולוגיות מידע בארה"ב גדל בכ-20.5% לכ-8.8 מיליון דולר. במהלך הרבעון הוצאות המימון קפצו ב-125.055 שקל, ל-11.65 מיליון שקל, וחבות המס פחתה ב-5.82%, ל-10.08 מיליון שקל.

הרווח הנקי ברבעון צמח בכ-10.1%, לכ-37.6 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-34.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעלייה ברווח התפעולי ומירידה בהוצאות המס, שקוזזה חלקית בעלייה בהוצאות המימון.

מטריקס ממשיכה במדיניות חלוקת הדיווידנדים מדי רבעון בשיעור של עד 75% מן הרווח הנקי. בחודשים מרץ ויוני 2019 חולק דיווידנד בסכום מצטבר של כ-58.3 מיליון שקל.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אנו גאים בתוצאות הרבעון השני ומחצית 2019, המביאים לידי ביטוי את המשך הצמיחה בתחומי הליבה שלנו ובתחומים חדשים, הן באמצעות גידול אורגני והן באמצעות מימוש אסטרטגיית הרכישות והמיזוגים. רשמנו גידול בכל המדדים ברבעון ובששת החודשים הראשונים של השנה, למרות שחג הפסח, יום העצמאות, שבועות והבחירות לכנסת חלו כולם במהלך הרבעון השני. ברבעון הזה איחדנו לראשונה את הדו"חות של דנה הנדסה, המוסיפה ערך רב לפעילות הייעוץ ההנדסי של מטריקס, ואת תוצאות מידעטק, המחזקת את פעילותנו בשוק ה-ERP. לרכישות אלו פוטנציאל צמיחה גבוה, לצד המשך הצמיחה האורגנית בפעילות החברה.

"מטריקס מבצעת כיום פרויקטים בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך לחברות ולארגונים בכל סדר גודל בישראל ובעולם. אנו פועלים במגוון רחב של תחומים, החל בעולמות ה-IT ועד פרויקטי ייעוץ בעולם התשתיות הלאומיות. המקצועיות של מטריקס, מגוון הפתרונות שלנו בטווח רחב של תחומים, החוסן הפיננסי שלה וההנהלה היציבה והמחויבת של החברה מאפשרים לנו לבצע פרויקטים קטנים ועד מגה פרויקטים בהצלחה, תוך עמידה בתקציב ובלוחות זמנים, כפי שעשינו בפרויקט הקמת מאגר האשראי של בנק ישראל, פרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית, פרויקטי סייבר משמעותיים ופרויקטים ייחודיים נוספים".

עוד הוסיף גוטמן: "מטריקס ממשיכה כבר שנים ארוכות להוביל את שוק טכנולוגיות המידע בישראל ולשמור על יציבות פיננסית. מטריקס הינה החברה הגדולה בענף והמעסיק הגדול ביותר, עם יותר מ-10,000 עובדים. STKI דירגה את מטריקס כמובילת שוק שירותי טכנולוגיות המידע זו השנה ה-14 ברציפות. חברת דירוג האשראי מידרוג אשררה דירוג מנפיק Aa3 באופק יציב בפעם ה-12 ברציפות מאז שנת 2007 (הדירוג הגבוה ביותר לחברות IT בישראל). בנוסף, בדירוג המקומות שהכי טוב לעבוד בהם, המבוצע מדי שנה על ידי דה מרקר וחברת CofaceBDI, מטריקס נמצאת שוב במקום הראשון בין כל חברות טכנולוגיות המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים