חדש ממשרד הביטחון: מרכז חדשנות

מפא"ת והכלכלן הראשי במשרד הביטחון הודיעו על הקמת אינופנס - תכנית חדשנות למיזמים טכנולוגיים במגזרים האזרחי והביטחוני

משרד הביטחון

מערכת הביטחון פותחת נתיב נוסף לקבלת טכנולוגיות מתעשיית ההיי-טק הישראלית: מפא"ת – המינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון – והכלכלן הראשי של המשרד הודיעו על השקת אינופנס (Innofense), תכנית חדשנות למיזמים טכנולוגיים במגזרים האזרחי והביטחוני.

מהמשרד נמסר כי מטרת התכנית היא קידום, פיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשניות בתחום הביטחון, באמצעות חיזוק הקשר בין השוק האזרחי לשוק הביטחוני. מרכז החדשנות החדש יאפשר למפא"ת ולזרועות צה"ל לחבר טכנולוגיות מהעולם האזרחי – לשימוש ביטחוני. התכנית מופעלת על ידי שתי חברות: iHLS – מאיץ סטארט-אפים בתחום הביטחון והגנת המולדת, ו-SOSA – רשת חדשנות ישראלית-גלובלית, שלה מרכזים בארץ ובחו"ל. הפעילות בה תנוהל על ידי SOSA HLSTech.

במסגרת התכנית מיישם המשרד מודל התקשרות חדש מול סטארט-אפים, שיאפשר ליזמים לפעול בגמישות ונגישות מרבית אליו ואל הצבא. לסבב הראשון של התכנית "יגויסו" כמה מיזמים, למשך חצי שנה, וכל מיזם יקבל מענק של 200 אלף שקלים, בנוסף לליווי ותמיכה עסקית שיקבל ממרכז החדשנות. כמו כן, המיזמים יקבלו מהחברות המפעילות את השירותים הנדרשים להאצת המיזם שלהם ולפיתוחו. החברות יסייעו למיזמים החל משלב הרעיון, עבור בהוכחת היכולת הטכנולוגית, פיתוח עסקי וחדירה לשווקים רלוונטיים, וכלה בייעוץ משפטי ונטוורקינג עבור השקעות נוספות בהמשך. אליהם יצטרפו חונכים ומלווים אנשי מו"פ ממפא"ת ונציגים מהזרוע הרלוונטית לתחום הפיתוח בצה"ל.

על הכוונת: מיזמים בעלי שימוש דואלי

במשרד הביטחון מבקשים לצרף לתכנית מיזמים בעלי שימוש דואלי (אזרחי וביטחוני יחד), במטרה לאפשר להם בעתיד להתרחב לשווקים נוספים. במשרד מדגישים כי הם יוכלו להשתמש במידע של המיזמים לשם בדיקת הטכנולוגיה, אולם לא ייכנסו כבעלי מניות או בעלי זכויות בקניין הרוחני שלהן. לדבריהם, הפעילות מול המשרד לא תגביל את היזמים בפעילותם העסקית בארץ ובחו"ל.

תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת, אמר כי "מרכז החדשנות יהיה האכסניה המקצועית והטכנולוגית של כל רעיון או יוזמה דואלית בשוק האזרחי התחרותי. צוות ליווי מקצועי צמוד, לצד מענק כספי, יסייעו לכל מיזם שיבחר לפרוץ רחוק וגבוה ככל שניתן. מפירות המיזם ייהנו גופי הביטחון השונים, לצד הצלחה עסקית כלכלית אזרחית של החברות. מפא"ת רואה במיזם ייחודי זה אבן יסוד במימוש אחריותה הלאומית – להפוך חזון לביטחון בהצלחה".

ד"ר שוקי ישורון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מפא"ת, ציין כי המרכז "בא לעודד ולקדם רעיונות פורצי דרך, שיענו לצרכים של מערכת הביטחון של מדינת ישראל. הוא יאפשר להנביט ולהאיץ רעיונות חדשניים בסביבה תומכת – מרמת בדיקת ההיתכנות ועד ליישום. המרכז יהיה פתוח לשדה רחב של רעיונות דואליים, שיכולים להיות מתאימים הן לתחום האזרחי והן לתחום הביטחוני. זו הזדמנות לפרוץ – השמיים הם הגבול".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מורדכי

    מרגש ומעניין ....ופתוח לאפשריות מגוונות ...למי מצגים רעיון דואלי חדש ?

אירועים קרובים